Nikahına Beni Çağır Sevgilim..

18 Kasım 2009
Amaaaaaan... Amaannn.Devletin herhangibir birime ilişmeden yaşamak için aborjinlere katılmaya karar verdim.Nikah dairesine ilk gittiğimde bana azıcık salakmışım ama yine de evleneceğim için sempatik duruyormuşum gibi bakan psikopat görevliyle tanıştığımda anlamıştım,bu sürecin zorlu geçeceğini.
İlk gün heyecanlıyım"ehe ben evleneceğim,ne yapmam gerekiyor" dedim..
Memur ise; "evlilik zarfı alıcan önce; alıcan,doldurucan,foto yapıştırıcan,rapor alıcan,gelicen geri buraya" Adam lakayt,teyze kızıyla konuşuyor sanki..

Sessizce ayrıldım,evlilik zarfını aldım,danagözü gibi birşey ne çantaya sığıyor ne elde geziyor.İçinden birsürü gereksiz şey çıkıyor.Sağlık raporu çıktı,sağlık ocağına gittim.Görevli memur yok,"niye yok "dedim,"şuraya kadar gitti "dedi,"mesai saatleri içinde mi "dedim..Ses gelmedi..5 dk geçti memur gelmedi,6 dk gelmedi,7.dakikada gelmedi.. Yağmur yapıyor,sıçan gibi olmuşum,vesikalık fotoğraf çektireceğim makyajdan eser kalmamış,memur bekliyorum.Ne oldu memur gelmedi,doktorun ricasıyla başka bir memur işlemlerimi yaptı..

İlk yolculuk halk sağlığına,kan vereceğim.Size yemin ediyorum hayatımında hiç bu kadar korkmadım.Oradaki herkes psikopat,gözleri dönmüş,ruhları sıkılmış,ya ölmek ya öldürmek üzereler,meşguliyetsizlikten kafayı sıyırmışlar.

Bir odaya girdim,bir kadın geldi irice "yalnız mısın" dedi.. Tövbeeee yalnızım desem,demesem..Yalnızım dedim ama gayet salak bir ses tonuyla,amannnn bir kahkaha patlattı sanırsın tımarhanedeyim.."hahahahayyyttt tek başına mı evleniyorsun kızzzzzzzzzzz" güldüm,korkudan valla :P dedim kafayı sıyırmış bu konuyu değiştireyim bakın benim damarlarım çok zor bulunuyor,bu sebeple ameliyattaki babama kan bile veremedim,bulamadılar damarı.. Biz buluruz şekerim dedi,Allah'ım buldu damarı,ama şu anda kolumu görseniz beinm 3-4 yıldır uyuşturucu kullandığımı düşünürsünüz..Mosmor kolum,için için yanıyor.. Hiçbirşey sağlık koşullarına uygun değil,iğne ucu,pamuk,off sağlam geldim,aidsle çıkacağım diye ödüm kopuyor..

Sonraki aşama verem-savaş,buraya çoğunlukla bebekler geliyor.Buna karşılık,havasız,rutubetli ve boğucu bir ortam.O kadar kötü kokuyor ki,parmak uçlarımda yürüdüm koridorlarda hiçbirşeye değmemek için,orada çalışanlara acıdım.Domuz gribi dahil hertürlü virüsü kapmak için uygun ortam sağlanmış.İntihar etmek isteyen biri varsa beklerim buraya..Bir laboratuara girdim,elime minik plastik bir kap verdi hemşire."Balgam at "dedi,haydaaa,at denilince atılıyor mu manyak,odada 6 kişiyiz balgam atacağım ben,işin garip tarafı böyle bir özelliğim yok,kassam da yapamam yani,huylandım zaten..Elimde plastik kap kadınla bakışıyoruz,balgam çıkartamam dedim,git dışarda dene dedi.Koridora çıktım,etrafımda insanlar,ben balgam çıkartmaya çalışıyorum..Kendimden nefret ettim yeminle,yok çıkmıyor,boğazımı kasa kasa gerildi,dedim yapamıyorum."İyi hadi,tükür o da idare eder " dedi.Off herkesin içinde tükürdüm öyle,bir kap tükürük.İçimden geçiriyorum lan bu manyak karı,birazdan tuvaletini yap falan diyecek,zira bana verdiği plastik kabın büyükleri de var,evlenmekten vazgeçmek istediğim anlardı o anlar..

Sonra ciğer filmi çektiler,ya yurtta kaldığım için kaç kere çektirdim ben bunu,hiç böyle giyinik çektirmemiştim.Kabanını çıkart yeter dedi,lan ben onca sene boşuna mı soyundum ciğer filmi çektirirken,kafam karışık acaba o çektiğim başka birşey miydi..? Yoksa sapık mıydı üniversitenin doktoru,haydaa.. Aletler o kadar teknolojik ki,yaklaşık yarım saniyede çekildi film ..(!) poposuyla çekse daha özenli çekerdi emin olun..Ama şunu belirtmeden geçmeyelim sağlık raporu için yapılan tüm bu işlemler ücretsiz,aklınızda bulunsun,para isteyenler cebe atıyor demektir,2009 nisan'da çıkmış bu karar..

Sıra nüfus müdürlüğünde,burada nüfusuna kayıtlı olduğumu belirttiğim yere kayıtlı olduğuma dair bir bilgi verecekler.Devletin bilgilerini birbirlerine kanıtlıyorum,içine edeyim e-devlet projesinin,lan bütün bilgilerim devletin kütüğünde zaten.Evlenme-Boşanma isimli bir masa var.Evrakı gösterdim "eee erkeğin bilgileri yok dedi,aynı espiriyi yaptı Allah kahretmesin ki,"tek başınıza mı evleniyorsunuz "dedi,içimden sayıp sövüyorum zat_ı muhterem'e..

En nihayet evraklar hala tamamlanamasa da bir tarih var elimizde "6 Şubat 2010 " soğuk değil mi ya,poff bir tarafım donacak,iki ayrı ilde düğün,yazlık model gelinlik,poposu her daim donan bir kız,muhtemel bir zatürre beni bekliyor.Kışın evlenenleriniz yok mu yahu,bir el atın bana..

27 yorum:

Unknown dedi ki...

insanlar nelerle cebelleşiyor evlenebilmek için yahuuu :))
bu evlilik işlemleri evlenecdek adam bulmaktan daha da zormuş :)

ipex dedi ki...

çok güzel anlatmışsın ve en zor kısmı atlatmışsın aslında. biz evlenirken de evrakları elimize verdiklerinde eşimle bakışıp vaz mı geçsek demiştik :) ama ben bu süreçlerin tamamını müstakbel beyimi çekiştire çekiştire onunla birlikte yapmıştım, tek başına bu faciaya göğüs germen kötü olmuş! bir de bizden balgam falan istememişlerdi, bizim evlilik geçersiz sayılmasın ilerde??!!

Belgin dedi ki...

Amaaaan Üfürügüm, bunlar insani evlenmekten sogutmaya calisiyorlar anlasilan. Ya merak etme sen, bunlarin istedikleri herseyi yerine getirene kadar zaten yaz gelir, sende üsümekten kurtulursun:)) Allahim kolaylik versin canim:))

Witchie of Stars dedi ki...

Amanın! Şubat!! Bu kadar çabuk mu?!
Sen gel de onu bir de bana sor diyosun di mi :) Ben de ilk nişanlılık zamanı bir an önce evlensek diye evdekilerin gözünün içine bakıyordum aslında ama sanırım zamanla alıştım: öğrenilmiş çaresizlik bu olsa gerek.

Sevgili devletimizin evlenmek isteyenlere hazırladığı süprizler gerçekten de insana bir kez daha düşündürtüyor evlenmeyi sanırım. Allah kolaylık versin. Tez vakitte güzel bir yuvanız olsun inşallah.

A bu arada, gelinlik modelini bize gösterdin de ben mi es geçtim, yoksa meraktan çatlayalım mı istiyosun? :P

Sycorox dedi ki...

bizede tecrübe oldu dermişim:)

valla insanı hayattan soğutan yerler resmen ya..

Birde canım ya hayırlı olsun...İnşallah harika bir gelin olacaksın,gelinliğin içinde üşüyen ama son derece mutlu bir gelin...

Finduilas dedi ki...

şubat 2010 mu? eneee. (:

papatya dedi ki...

Hakkaten buyuk bir sinavdan gecmissin hem de tek basina kutlarim seni.Umarim dugunun bomba gibi olur.Hersey gonlunce olsun.Allah bir yastikta kocatsin.Sevgiyle kal...

Alphan Tüfekçi dedi ki...

çok tatlıymış lan, evleneceksin diye nelere katlanmışsın, oradan oraya koşuşturmussun, sapşal insanlarla muhattap olmuşsun hayırlı olsun

Üfürükten Prenses dedi ki...

@şebnem:cidden öyle ya,eline bir sürü evrak verip seni boşluğa salıyorlar ..

@ipex:çok güldüm ya,balgam yoksa sizin evlilik hukuki dil ile "yokluk" hükmündedir,balgamsız bir nikah düşünülemez ;)

@Belgin:yok yaza kalmasın yahu,soğuk falan evlenirim ben önemli değil,aman ertelenmesin tarih :)sağol canım bu arada.

@witchie of stars:canım inşallah sizinkide bir an önce nihayete erer.hiç sevmedim bu süreci,arada garip bir dönem.
evlilik huzur verecek bana,öyle hissediyorum.

gelinlik için ayrı bir yazı planlıyorum.gelinlik ararken de bir sürü garip şey yaşadım,model 2010 model nette bulamadım henüz,ya dikilmiş halini yada prova halini mutlaka paylaşacağım,fikirlerinizi merak ediyorum.

ama ben aşık oldum resmen gelinliğe.. :)

@Sycorox:Çok teşekkür ederim,dilerim herşey söylediğin gibi olur canım ..

@Finduilas:çok yakın değil mi,heyecanlanabilirim ;))

@papatya:amin canım,sağol bütün güzel temennilerin için..

@Alphan:Darısı başına ;)

'gönül telim' dedi ki...

benimde darısı başıma, ay ne güzel nalatmıssınız :)) keyif aldım okumaktan.. soğuk değil, değil, içini sıcak tut :)
kolay gelsin inş

Adsız dedi ki...

daha okurken yoruldum ben.. bu ne böyle.. bizim zamanımızda yoktu bunlar iyi ki de yokmuş. insanı evlilikten soğutur bunlar. şubat, soğuk, kış, donucam falan diyosun da bence o kadar emin olma canım. çünkü mevsimlerin dengesi bozuldu iyice. şansın varsa hava günlük güneşlik olur şaşar kalırsın. 22 ocak oğlumun doğduğu gün. o gün insanlar kısa kollularla gezebiliyolardı rahatça. sonuçta Ocak ta kış değil mi?

hazırlıklarda kolaylıklar diliyorum size. sevgiler.

Vladimir dedi ki...

Daha ilk masadakinin tavrı tam öküz, insan bir gülümser, hayırlı olsun der, sempati gösterir, empati kurar. Sinir bozmak için uğraşmışlar adeta. Ama zor kısım atlatılmış görüyorum. Hayırlısı olsun :)

sekerbulutu dedi ki...

kardeşimde şubatta evlenmişti, resmen totomuz donmuştu, tabi onun straplez gelinliğiyle toto dışında başka yerleri de dondu ya neyse güzel bir gelin olmak için herşeye katlandı zavallı kardeşceyzim, bizde tabi ne giysek diye inim inim inledik, az daha bekleseydin de bahar gelseydi dedik ama dinletemedik illa şubatta evlenecekler neyse ailecek yeterince şık olamadık kış dolayısıyla. erkek kardeşimi tehdit ediyorum şimdi, evlenmeye kalkarsan sakın kışın evlenme diye:)))
Allah sana kolaylık versin, umarım çok kar yağmaz

tarçın dedi ki...

sevgili prenses,gerçekten satırlarını okurken sen niye tek başınasın diye sormak gelmedi değil.ama korkuyorum :)bana da çemkiricen diye.neyse ayrı şehirlerdesinizdir büyük olasıkla.tarih dersen şöye bir yazmışsın hoş duruyor valla.güzel tarih.umarım harika bir mutluluk seni bekler bu tarihten sonra :)donma kısmına gelince eee biraz sıkıcan dişini.ya da gelinliğe jırka falan örüyim ben:)neyse güzel hareketler bunlar güzel zamanlar :)allah işlerini rast getirsin...

Yss dedi ki...

Ben kışın evlendim, 24 Ocak. Merak etme sorun olmaz.Zaten her şeye etki ettiğini sanıyorsun ama bence düğünlerin kendi alın yazısı var, ne olacaksa öyle geçiyor. O yüzden gerilme.

iffetin günlüğü dedi ki...

gerçekmi bunlar..16 sene önce eşimin köyünde resmi nikahımız kıyıldı resmi nikah denince benim aklıma gelen odaya çağrılıp imza atmak.

sağlık kontrolüde evlilikten vazgeçirecek insanı.levent kırca parodisi gibi olmuş.
Allah kolaylıklar versin.

lemur dedi ki...

Düğünün kapalı mekanda olacaksa sorun yok bence.Ben işim gereği bir çok insanı evlendirdim şubat ayında.Gelinlerin hepsi birbirinden güzeldi.Soğuk olduğundan bahsedenini hiç görmedim.Hepsi o masalın içinde öylesine mutluydularki.Sende öyle yap canım şimdiden düğününü bir organizasyon firmasına ver olumsuz hiç bir şey düşünme.Tecrübeli bir firma her şeyin üstesinden geliyo merak etme sana bir tek o anın tadını çıkarmak kalsın

bir güzel çift dedi ki...

her yerde bu evraklar farklı mı oluyor ne?mesela biz geçen yaz evlendik ben bizim orda işlemleri öyle kolay yaptırdımki gittim kan aldırdım doktor amcaya bi bana baktı bide kağıda evlenebilir dedi imzasını attı altına :)) eşim ise İzmir de yaptırdı işlemlerini.ondan daha çok şey istemişler ama çok şükür o kendi hastanesinde yaptırıverdi işlemlerini.sonrada evlendik işte :) iyiki de evlendik :)
size de şimdiden mutluluklar...

seyrekzamanlar dedi ki...

şuan gözlerimden yaşlar aka aka yazıyorum bu yorumu. masadan devrile devrile okudum.

mutlu bir evlilik dilemekle birlikte sırf bu prosedürü yaşamak için evlenmek geldi içimden :)

Belgin dedi ki...

Bayramin kutlu olsun Prensesim, ailenle, mutlu ve huzurlu bir Bayram diliyorum:))

ella dedi ki...

hadi bakalım prenses çok mutlu ol emi :)

Berre dedi ki...

Sizin sağlık raporu daha olaysız olmuş benimkine nispeten :) Benzer şeyleri bu hafta içi ben de yaşadığımdan yorum yazmadan geçemedim.

Ben o akciğer filmini tam 3 kere çektirdim. Aynen üstümü çıkarmadan aldılar odaya. Sonra filmde akciğerlerde 3 leke. Meğer kazağın düğmeleri imiş. Çeken memur gördü ama uyarmamıştı. Benim de aklıma gelmedi tabi hiç. Sağlıklı girdiğim hastaneden hastalıklı damgası ile çıkacaktım. Sonra ertesi gün bir daha, olmadı bir daha. Tam 4 kere de kan aldırdım. Ben de vazgeçiyordum az daha rapor alma sebebimden.

Zaten zor işler, bir de beceriksiz elemanlara rast gelince iyice illallah dedirtiyorlar insana.

Neyse, düğününüz ve sonrası bunu telafi ettirecek güzellikte olur inşallah :)

GeCe dedi ki...

aman çok az kalmış heyecanlandım senin yerine

yaşadıkların trajikomik bende böyle şeyler olmamıştı ama allah allah

Adsız dedi ki...

korktum evlenmektennn :)

ALlah tamamına erdirsin :)

Hazan Esintisi dedi ki...

Sabah sabah hem güldüm hemde senin adina üzüldüm. Insani cileden cikartiyorlarmis gercekten :/
Insallah güzel ve mutlu bir yuva kurarsiniz :)

CoşkuN ArslaN dedi ki...

Doğalgaz faturanız az gelir herhalde.Daha ne istiyonuz?:))

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

Muhteşemsiniz.. gülmekten bayıldım .... ayılınca yorum yapmadan ayrılmam mümkün değildi :)) daha önce nasıl denk gelmedim blogunuza hayret!

Herşey gönlünüzce olsun

Related Posts with Thumbnails