Berceste Dinlenme Tesisleri - Abant Gölü

24 Nisan 2012
Kış zor geçti heryönden.. Hava sanki daha soğuktu,psikolojim pek sağlıklı değildi alışılmadık şekilde ders çalışma hadisesi yüzünden..Arada bir Çanakkale kaçamağımız oldu ama yetmedi.İstanbul insanı çok yoruyor.Kaçmak gerekiyor. 23 Nisan'ın pazartesiye gelmesinden daha güzel bir bahane olamazdı.Safranbolu-Amasra ilkbahar için güzel bir tercih olacaktı,öyle de oldu.
Güzergahın daha uzun olması için her türlü çamurluğu yaptım. Olmadı,ben Sinop'a kadar gitmek isterdim. Zatı_ı Muhterem'i ikna edemedim.Şimdi yazıyı yazarken hak vermiyor değilim.Karadeniz Bölgesi'nde ulaşım farklıymış.45 km yolu 60 dk gidebiliyorsunuz mesela :) Bölgenin Batı Karadeniz olduğu düşünülürse Doğu Karadeniz'i hayal bile edemiyorum.

Haftaboyunca hava tahmin sitelerine baktım ama ne siteler.Yunan sitelerinden Afrika sitelerine kadar baktım.Yelkenciler,tarımcılar havayla işi olan her meslek grubunun hava tahmin sitesine baktım.Gökgürültülü Sağanak Yağışlı! İnat ettim,gidecektik. İstanbul'dan çıkana kadar araba kullanmayı güçleştirecek bir yağış sonrası 3 gün boyunca bol güneş ortalama 25 derece :)

Yol üzerine Berceste'yi bilmeyeniniz yoktur.Zaten bilmeyeninizde kalabalık yüzünden dikkatini çekecektir.Adım atacak nefes alacak yer yok,Birilerinin gözlerinin içine bakıyorsunuz kalksınlar diye.Berceste'nin kahvaltısı ünlü bizde şimdiye kadar kahvaltı dışında hiçbirşey yemedik.Açıkbüfe kahvaltı 19.50 lira.Bu fiyata o açık büfe gerçekten çok uygun.Ben evden çıkmadan önce sandviç yapmıştım.Çok aç değildik.Ama girmeden de edemedik.Ben açık büfe kahvaltı alırken zat_ı muhterem melemen aldı.Hoop sahanda yumurta ikrammış o geldi.Baklavalar börekler patlamak üzereyken ayrıldık.Ve hepsi için 30 lira gibi bir rakam ödedik.Fiyat kalite eğrisine göre Berceste çok başarılı yediğiniz herşey oldukça taze ve leziz olacak,çeşit konusunda seçme konusunda siz sıkıntı çekeceksiniz garanti verebilirim.

Ancak; bütün bu güzel sözlerden sonra işletmenin çalışanlarının çok kötü olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.Garsonlar insanlıktan çıkmış yani o kadar çok çalışıyorlar ki benliklerini kaybetmişler.Zengin esnaf olmaktan sebep yani zaten işletmenin dolup dolup taşmasından sebep bir ukalalık bir kabalık mevcut.Güleryüzü geçtim yüzünüze birisi bakarsa çok şanslısınız demektir.Tabi gelen ünlülere aynı kabalığı göstermiyorlar.Biz kahvaltıya başladığımızda gelen ünlü mankenlere yoğun ilgi gösterdiler. Berceste'ye uğrayın onların bu kabalıklarını sabahın köründe cümbür-cemaat giderek öğlene kadar kahvaltınızı yaparak cezalandırın :)

Hayalim Yedigöllere gitmekti,hep Abant'tan daha güzel olduğu anlatılır.Yola çıkmadan önce biraz araştırma yaptım yolu hakkında söylenilenler cidden bizi korkuttu.Giden nasıl gidiyor bilmiyorum,yağışlı havada kesinlikle gidilmemesi tavsiye ediliyordu.Ne yapalım rota değişti,Abant Gölü'ne gittik.Abant yolu oldukça şirin,ilerledikçe soğuk kendini hissettiriyor.Vakti zamanında balayı için düşünmüştüm.Sonra vazgeçmiştim.Doğru karar vermişim.Abant çoook sakin.Yani günübirlikçiler oluyor elbet ama genel olarak sakin.Beni aşan bir sakinlik,bir kere göle yaklaşamıyorsunuz yanına kadar inemiyorsunuz.Etrafta elbette tesis var iki büyük otel var ama gölle pek alakası yok bence. Üstelik fiyatları da oldukça yüksek, yani tesise para vereceksem neden Abant'a geleyim çok daha iyi tesislere aynı parayı verebilirim.Abant Gölü için veriyorsam o parayı o zaman zaten değmez...


Çok romantik çiftler olur böyle bir saniye ayrılmazlar birbirlerinden her gördüklerini aşklarına kanıt olarak görürler falan.İşte tam bu tipler için ideal,sadece balayı için de değil sadece haftasonu için de gelebilirler.Ama bize gelenler gelir bu kadar sakin bir tatilden.Göl kıyısında bol yürümeli,faytona binmeli,daralmalı bir tatil :)

Abant Gölü beni pek mutlu etmedi belki bölgeye has soğuktan belki beklentimi yüksek tutmamdan belki mevsimden. Mutlu olmadık tabii göreceli bu gezme tozma işleri,bütün günü burada geçiremem.Hem Safranbolu'ya gitmek için sabırsızlanıyoruz. Abant Milli Parkına girmek için bir ücret ödüyorsunuz.Otomobil 8 lira , benim bu kadar daraldığıma bakmayın yoğun bir ilgi var evet kalabalık ama bence bu sıkıcı olması gerçeğini değiştirmiyor.Göl etrafına sadece sucuk-ekmek için gelen bir yığın insan !

4 yorum:

Lulu dedi ki...

Brcestenin garsonlari konusunda kesinlikle haklisin, kahvaltisi meshur olmakla birlikte ogle/aksam yemekleri icin ayniseyi diyemeyecegim, birincisi porsiyonlsri kucuk, ikincisi o porsiyonlara gore fiyatlari pahali, bir de garson faktorunu goz onunde bulundurursak, bir daha kahvalti harici gitmem diye dusunuyorum.

Adsız dedi ki...

Sevgili üfürük neyseki yaşıyorsun :) Yazını görünce ne kadar sevindim bilemezsin :) şu sınav geçsede bol bol okusak yazılarını:)Duygu:)

Üfürükten Prenses dedi ki...

@Lulu: Ayy bana denk gelmemiş demek ki o garsonların tabiatı öyleymiş.
Dönüşte tekrar uğradık cidden saçmasapandı fiyatlar üstelik özle bir yemekte yoktu.
Sadece kahvaltı içni gidilmeli bence de.

@duygu : çok tatlısın evet yaşıyorum :) İnşallah sınav istediğim şekilde geçer bende bütün yaz yazı yazarım gönlümce

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

bir bolulu olarak abanta mevsiminde gidilmeli.yani kışın.kışın çok güzel eğlenceler düzenleniyor.lastiklerle kayılacak pist yapmışlar.biz bu sene yoğunluktan dolayı yol kapalıydı gidemedik.yazın göl tercih edecekseniz bolu gölcüğü tercih edeceksiniz.abant gerçekten sıkıcı oluyor.gölcük doğa için doyumdur benim için.orda da öyle güzel tesisler yok ama güzel ..yedigölleri ben de çok severim ama yolu size söylenenler gibi.hele de aracının yere yakınsa altını yere vuraaa vuraaa gidiyorsunuz :)

Related Posts with Thumbnails