İstanbul Akvaryum - Florya İBB Sosyal Tesisleri

29 Kasım 2012
 İstanbul Akvaryum

Çocukluğumdan kalma görüntülerimde külçe gibi içinde yarısı ölmüş yarısı sağ ama saflaşmış balıklar olan,yosunlar bağlamış ,suyun rengi yeşil ile kahve arasında gidip gelen , hayvan dışkıları içinde yüzen bir akvaryum var.Üstten elimizi sokup balıkları rahatsız ediyoruz,yem atma patlarlar ! lafıyla sağlam bir travma yaşıyoruz.Hayvanlara isim takılmış ama hepsi birbirine benziyor.

Alın siz bir travma daha sizin adınızın konulduğu turuncu japon balığı sabaha ölü bulunuyor.İyi ihtimal arka bahçeye gömülüyor kötü ihtimal tuvalete atılıyor.Sonra bütün balıklar sırayla ölüyor.Akvaryumdaki su boşaltılıyor.Önce içine denizden toplanılan taşlar,deniz kabukları falan konuluyor.Sonra yapay orkideler.Gittikçe toz topluyor işlevsiz akvaryum.Evde artık yeri yok,önceden kömürlük olan şimdilerde kiler olan yere gönderiliyor. Nasıl samiyetsiz bir hale geliyor,kafanızda çakılıp kalmış bir akvaryum oluşuveriyor.Bundan sonra hayatınız boyunca akvaryum olan evlerde bir huzursuzluk yaşıyorsunuz.Akvaryum zihninizde terkedilmişlik,vazgeçilmişlik,yaşanmamışlıkla eşleşiyor.



Manyak değilim :) sadece kavramların çağrışımlarına inanırım.Akvaryum sevmem ben ,akvaryuma giren eninde sonunda hatta en acilinden ölür.Bütün bu duygularımdan sebep İstanbul'un ilk akvaryumuna gitmedim.
Hem akvaryuma gidecek hemde üstüne para verecektim.Denizde şnorknel ile balık kovalamak için deliren ben ,camın içinde görmek istemiyordum balıkları.Neticede gitmedik,sonra İstanbul Akvaryum açıldı ilk günler ücretsizdi galiba yorumlar çok iyiydi.Ama niye mesafeliydim,sanırım açılışından bir yıl sonra ramazanın geçmek bilmeyen oruçlu günlerinden birinde gitmeye karar verdik.İnternetten alınan biletlerde %25 gibi bir indirimi de görünce iki kişi 40 tl gibi rakama geldi.

İstanbul Akvaryuma sağlam bir yatırım yapıldığı aşikar,ziyaretçilerin büyük bir kısmı turist,havaalanın da yakın olmasından dolayı çoğu kişi uçağa binmeden önce son ziyaretini buraya yapıyor.Yanına hemen bir avm kondurulmuş,biz gittiğimizde henüz inşaat aşamasıdaydı ama belli ki o da turist odaklı.Akvaryumdan manzara bir harika saatlerce bakılabilir,dalıp salıp gidilebilir.Deniz manzarası olan bir akvaryum ? Otopark ücretli bu yüzden insanlar yollara park ediyor.İçerde Sütiş var biz gittiğimizde oruçlu olduğumuz için krizlere girdik.Öyle güzel bir noktaya yerleştirmişler ki görmeden geçemiyorsunuz,Sütiş'in ne kadar başarılı bir restaurant olduğu konusunda açıklama yapmama gerek yok sanırım.




Akvaryum'u çeşitli bölümlere ayırmışlar.Her bölüme ait balıkları o bölümlerde gözlemleyebilir,İnokslardan gerekli bilgileri alabilirsiniz.Gezinme alanı geniş olduğu için yorulacağınız düşünülmüş elbette o yüzden sıkça oturma yerleri var.Camın kenarına oturup köpek balıklarını izleyebiliyorsunuz saatlerce..İnsanın aklına ne varsa yok olup gidiyor,Balık işte ne olabilir ki ,en fazla ne görebiliriz ki diyebilirsiniz.Işıklandırma ve atmosfer öyle güzel ki sürekli bir cazibe yaratılmış.Üstelik 1500 çeşit balıktan bahsediyoruz,tam bir görsel şölen.



Çeşit çeşit renk renk,ramazan ayı olmasından mıdır cidden kendimi kaybedecek kadar etkilenmemden midir bilemem.Defalarca Allah dedim nasıl yaratmış bu renkler gerçek olamaz,bunu yaratana inanmayan bir insan olamaz.Deniz böcekleri,mercanlar,denize ait türlü türlü hayvanlar bitkiler tam bir görsel şölen! Çoğu alanda büyüteç sistemi olduğu için canlıları derinlemesine inceleyebiliyorsunuz.Akvaryum'da Yağmur Ormanları diye nitelendirilen bir alanda var çıkıştan önceki son bölüm.Yağmur ormanı havası yaratmaya çalışmışlar,nemli,yapış yapış,tehlikeli hayvanlar.Biraz ittirme bir bölüm gibi olmuş ama elbette ilgisini çekenlerde vardır.


Çocukların delirme aşamasına geldiklerini ayrıca belirtmek istiyorum,ben bu kadar mutlu çocuğu bir arada görmedim.Fotoğraf çekemedim,aslında çekmedim.Kendimi kaybettim bende çocuklar gibi bir oraya bir buraya saldırdım.Fotoğraf çekmek anı kaçırmak olacaktı,yapamadım.Tamamen gezmemiz sanırım üç saati buldu,yüzümde kocaman bir gülümse ile ayrıldım.Akvaryum kelimesinin zihnimdeki görüntüsü değişti.İlginçtir aynı gün rüyadam bütün gece balıklarla birlikte yüzdüm,sabah uyandığımda bile mutluydum.

Kendinize bir iyilik yapın mutlaka İstanbul Akvaryum'a gidin,çocuğunuz var ise geç bile kaldınız çoktan gitmeliydiniz.Güzel bir internet siteleri var İstanbul Akvaryum


Florya İbb Sosyal Tesisleri

Zat_ı muhteremle güneye taşınma planları yapıyorduk birgün.Emekli olacaktık güneyden ev alacaktık,çocuklarımız çoktan yuvalarını kurmuş olacaktı.Yazları yanımıza geleceklerdi falan .. İşte tam bu planları yaparken zat_ı muhterem birden garip bir laf etti dondum kaldım.İstanbul'a gelen herkes birgün memleketine gitmeyi hayal eder,eninde sonunda döner ama tabutu gider dedi.
Böyle arızalı lafların insanı değildir ama üniversite bahanesiyle İstanbul'a gelmiş bir Akdeniz insanı nefret ediyor İstanbul'dan.Ama kopamıyorda her gidişte kaçarak uzaklaşırken her dönüşte köprüden İstanbul'a şöyle bir bakıp dünyanın merkezi bence burası diyor.Sonraki ay yine nefret ediyor İstanbul'dan,böyle ilginç bir ilişkileri var.

Ben lafı niye buraya getirdim ki acaba ? Konuşurken de böyleyim ben biliyor musunuz ? Ne laflar bitiyor ne anlatacaklar,iyi mi kötü mü bilemem ama yanımda kimse sıkılmaz.Sus demez kimse bana ,susmam ki :)

İstanbul'dan usanıp yine İstanbul'a sığınmak istediğimizde Florya'ya kaçıyoruz hemen.Evimize çok yakın.Her geçen gün kalabalıklaşıyor evet,hergün tanımadığım zilyon tane millet insanı görüyorum.Zaten sığışamadığımız tesis hepimize dar geliyor ama gitmekten vazgeçmiyoruz.Güzel bir alana kurulmuş,aslında bu taraflarda oturan herkes bilir.Düğün mekanıdır çünkü mutlaka bir düğüne gidilmişliği vardır. Biz sevgiliyken giderdik,niyeyse hep soğuk olurdu hava , hep kar yağardı,cam kenarına otururduk biraz üşürdük sıcak birşeyler içerdik.Güzel günlerdi..

Tesis kalabalık derken tam olarak anlatayım girmek için bir saat beklemişliğimiz vardır.Park etmek için de aynı süreyi katarsak başlarım tesisine diyebilirsiniz ama öyle olmuyor işte.
Restaurantı çok iyi öncelikle fiyatları çok uygun,o yoğunluğa rağmen güleryüzlü bir hizmet var.
Son gittiğimizde hayatımın en güzel balık çorbasını içmiştim,tek bir çorba ile doymuş patlamıştım.Menü geniş ve yemekler lezzetli.Garip garip tatlıları var,onlarda güzel,manzarada güzel.



Yalnız rezervasyon yok,gidiyorsunuz bir liste var oraya adınızı ,telefonunuzu yazdırıyorsunuz sonra telefonunuza bir mesaj geliyor,buyrun gelin yeriniz hazır diye.Mesaj ne kadar süre sonra geliyor derseniz Allah bilir :) 60dk az olmaz üst limit yok :)Biz kışın gittiğimizde önce adımızı yazdırır sonra uzuuuun bir yürüyüş yaparız.O arada mesaj gelir ve yemeğe gideriz.Yazın ise durum farklı çoğunlukla yemeği yemiş olarak geliriz.Yine uzun yürüyüşler yaparız,sonra bank kovalamaca yaşanır,oturur güneşin batışını izleriz sonra etrafa atılan çekirdek kabuklarına söyleniriz.Yürümeyi yeni öğrenen çocukları izleriz.Ramazan ayında ise kapanma saatine yakın gidilir,sahura kadar oturulur hatta sahur yapılır.Çok eğlenceli .Bir de ne zaman gitsek kafeterya bölümde bir masada tek başına Kadir Topbaş pasta yerken görüyoruz.Pastası mı meşhur,başkan pastayı çok  mu sever bilemedim.

Yaz akşamları bitti ama kışın kat kat giyinip yürümek sonra güzel bir yemek yemek de güzel olabilir.Ayrıca yukarda bahsi geçen  Florya ve diğer tesislere ulaşmak için İbb Sosyal Tesisleri




4 yorum:

G dedi ki...

daha bu yaz orda düğüne gittik. şöyle bi gezindim ben de. çok beğendim tesisi. akvaryuma da gidicem gidicem bi türlü kısmet olmuyo. hatta hem buna hem de turkuazoo ya gitmeye niyetliyim ama?... bakalım ne zaman.. :)

hayat paylaştıkça dedi ki...

Bende akvaryuma hep gitmek istiyorumda bir türlü gidemedim oğlum okulla gitmişti.
Ama florya tesisini ben eskiden sevmeme rağmen kalavalığından çok sıkıldığımdan artık eskisi gibi gitmek istemiyorum bizimde girmek için 1 saatten fazla beklemişliğimiz vardır hepde aç gittiğimizden yemeği bekleyemiyoruz ama bizde sevgiliyken çok giderdik o zamanlar ne kadar sakindi hatta kahvaltıları çok güzeldi

Fatma dedi ki...

Evde bakmasını bilene akvaryum olayı güzel. İstanbul Akvaryum yazınız oldukça samimi, bu güzel duyguları bizimle paylaştığınız için teşekkürler.Konu ile ilgili benimde bir yazım var, beklerim :) http://sosyalane.blogspot.com/2013/05/balklarsever-misiniz-tabi-cevabnz-hangi.html

rıdvan koşar dedi ki...

e-ticaret - Seo - akvaryum - akvaryumcu - akvaryum istanbul - sus balığı - kedi köpek - kedi köpek maması - akvaryum ilaç - akvaryum kurulumu - ucuz akvaryum - karides - mexica cuce kerevit - atronot balığı - akvaryum papağan balığı - akvaryum ciklet balığı - akvaryum balık - akvaryum - akvaryum - akvaryum ithaller - akvaryum imalat - akvaryum ilaç - akvaryum online satış Tüm akvaryum çeşitleri doğasan akvaryum istanbul kadıköy de tum akvaryum yedek parça akvaryum imalat özel kururlum akvaryum sitesi akvaryum blog akvaryum balıkları.

Related Posts with Thumbnails