-Kuru Meyveli Kolay Kurabiye ve Sabah Açması-

22 Mayıs 2009
Rahatlık mı batıyor diyelim,böyle birşeyler yapınca kendimi iyi hissediyorum mu diyelim .. Mutfaktan çıkamadım bugün.. Gerçi gayet pratik şeyler ama ben yapınca uzun sürüyor malum :P Daha civcivli şeyler yapmak isterdim aslında tariflere uymayarak ama rejimdeyim,yapsam da yiyemiyorum,şu gördüğünüz kurabiyeden ve açmadan birer adet yedim ve benim öğle yemeğim oldular.. Böhüüüüü!!!!!

Kuru Meyveli Kurabiye

  • 1.5 bardak pudra şekeri
  • bir paket margarin(tercihen tereyağ bazlı)
  • 2 yumurta(bir tanesinin beyazı ayrılacak)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un..

Tarif kolay ve pratik..Tek püf noktası margarinin önce eritilip sonra soğulutup katılması ve un ayarlamasının yapılması.
Kuru Meyve modası geçmek bilmiyor.Şimdilerde tropik meyveleri kurutmak moda olmuş durumda.kuruyemişçilerde her türlü çeşidini bulmam mümkün.. Bir ara kiviyi denedim ama çilek falan da varmış..Kuru çilek?? Ama ben evde olanlardan ve pek alaturka olan meyveleri kullandım.Bildiğiniz kuru kurtlu incir :P kuru kayısı biraz hurma.. damla çikolata da koydum,evde var diye koyulmasa da olur..

Vee asıl kahraman portakal kabuğu şekerlemesi gibi vb türünde annemin kendi imalatı bir meyve parçacığı..Bu portalkabukları ince ince doğrandı,soğuk bir kış günüydü bir kavanoza yerleştirildi her katına toz şeker serpildi ve bu şekilde kapağı hiç açılmadan 30 gün bekletildi.Şimdilerde ise keklere,kurabiyelere kullanılıyor ve çok ferah bir tat veriyor.Aynı işlem limon kabuğuna da yapılabiliyor onu henüz denemedik.


Hamuru ne çok cıvık ne de çok katı tutuyoruz.Bir paket yağa rağmen Yağlı de değil hamur pek,minik minik parçaları toparlıyoruz ve toz şekere buluyoruz.Tabii önce yumurta beyazına...Toz şeker üzerinde yandığında,karamelize oluyor yine başka bir tat veriyor..Bu pişmeden önceki hali..

Vee piştiler,ne yazık ki görsel bir şölen yapabilecek bir kurabiye değil ama yerken çok memnun kalacağınızdan şüphem yok.. Yerken içinden tam ne çıkacağını bilmediğimiz için keyifli oluyor..

Sabah Açması

Sabahları simit yiyemezdim okuldayken,açma alırdım hep..Hep de sıcak olurdu,birinci öğretimdim hep de aç olurdum.. Üniversite hayatımı adam gibi kahvaltı yapmayarak açmalarla geçirdim ve sanıyorum kronik saftirikliğim tam gelişme çağında yediğim o hamurlar yüzünden .. neyse işte bu tarifin lezzeti tam da fırınlarda satılan o açmanın lezzeti,evde yapılanlar böyle ağır olur poğaça gibi olur,tel tel olmaz ya.. bu öyle değil..

Tarifini de zaten burada bulunan burnuhavada bir pastahane görevlisinden çaldım..Çaldım diyorum söylememek için kıvrandı,her sabah yürüyorum ve pastanenin önünde geçiyorum.Bu hamur içeren kalorili zımbırtının kokusunu duyuyorum.. Aldım,babam için ama.. Alırken de adamı tehtid ettim,geçen burdan pasta aldık içinde şu çıktı falan diye,sabahın körü,yanlışınız var hanımefendi,asla olamaz falan dedi :P Lan niye pasta alayım sizden parmak kadar açmayı 1.40 tl'ye satıyorsunuz,pastanız ne kadar acaba demedim tabii,açma güzelmiş dedim,baktı arızlayım
tarifi verdi..

  • 2 bardak süt
  • Yarım çay bardağı su
  • 1 yumurtanın akı
  • Yaşmaya
  • 1 bardak sıvıyağ
  • 50 gr margarin
  • bir tutam tuz
  • iki yemek kaşığı şeker
  • un

Ilık yarım bardak süt,şeker ve yaş maya,mayalanmak üzere 15 dakika bekletiliyor. Ardından bütün malzemeyi katıp bir hamur elde ediyoruz. Elde ettiğimiz hamur kulak memesi denilen kıvamdan bile yumuşak olmak zorunda. Ve işin püf noktası olabildiğinde çok yoğurulacak,yoğruldukça açmanın tel tel olması sağlanacak. Şeker kafanızı karıştırmış olabilir,lezzetini o veriyor ve asla tatlı bir şey elde etmiyoruz. Dilediğimiz şekli verip,üzerine yumurta sarısını ve susam veya çörek otunu serpiyoruz.. 150 derecelik fırına atıyoruz,10 dakika sonra 175 dereceye getiriyoruz.Baktınız rengini aldı,işlem tamamdır.

Bu ikinci yapışım ilkini Zat_ı muhterem kahvaltıya geldiğinde yapmıştık.. Ekmek yerine bunları yedik ve çok hoş olmuştu.. Kalabalık kahvaltıların kurtarıcısı,ama çok yediriyor haberiniz olsun..

8 yorum:

şirinem dedi ki...

bu kurabiyeyi denemek lazım prenses :) görüntüde güzel acaba tadı nasıl merak etttiriyor insana

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

mmm harikaaa. açmalara da bayıldım.

GeCe dedi ki...

ellerine sağlık bence görünüşleri de güzel
açmayı bende çok severim ama bildiğim kadarıyla pastaneler özel farklı birşey katıyorlar kokusunu veren sizinki de öyle oldu mu

Nihan dedi ki...

Açmayı yapacağım, teşekkürler :))

Kayhanoviç dedi ki...

Kızımızın zamanı gelmiş :)

Walentino dedi ki...

ya bırak pastayı böreğide menemen yapmayı biliyomusun sen :)

Prima Rima dedi ki...

sABAH SABAH BU AÇMAYI KİM İSTEMEZKİ YAHU?SÜPER DURUYOR.

aerodinamik yar dedi ki...

kurabiyeleri yapmak için sabırsızlanan ayşe tüter ruhum var... :)

Related Posts with Thumbnails