Moda,İnsanın Kendine Yapışanı Giymesidir...!!

23 Aralık 2010
Moda işini fazla abartmış olabilir miyiz..? Yani modayla ilgilenmek,giydiklerine özen göstermek,kendi tarzını bulmak olayını tamamen maddi olanaklarla bağdaştırıp sapıtmış olabilir miyiz..? Giydiklerim ne kadar varlıklı olduğumu gösterecek o halde maymun olmak mübah demiş olabilir miyiz..?

Bilmem kaç bin dolarlık çantayı arzu nesnesi olarak sunup benim olacak,olmazsa geberirim tarzında yaşamak pek akıl karı değil.Hayır millette ne çok para var şaşıyorum.Ayy chanelin çantası,ayy armaninin yeleği,ayy yeni gay modacının çok moda bileklikleri baymadı mı..? Takip ede ede nereye kadar adamlar sömürmek için balıkçı filesini don yapıp 400 euroya satıyorlar bizim mallarda en önden koşturuyor.

Mor taytın üstüne giyilen leopar desenli mini etek,ekose çorap üstüne giyilen bildiğin 3.sınıf sünnet düğünü annesi ayakkabısı,saçta bir tavus kuşu tacı,siyah sütyenin üstüne giyilen beyaz üstünde fuck the system tişörtü,elde artık Lv logosunun kusturma hissi yarattığı valiz tipi Lv çanta....!!!Tarz mı bu..? Allah aşkına çöplükten giyinmiş havası uyandırıyor bende..Hayır dünyanın parası olmasa neyse ama cehennem gibi para verip maymun olmak "tarz" oluyorsa işimiz kolay..


Sadece parası olanlarla sabit kalsa sıkıntı aslında pek de umursamayacağım.Ama bütün kış burberry balina derisi montu,burberry atkı,burberry çanta,burberry çizme ile kombine eden,toplam 100 liraya bu işi halleden ablalarımız mevcut ve onlara hizmet eden çakmacılar cennetimiz... Bu popüler marka ile 2002 yılında üniversitede oda arkadaşının 5 adet balina derisi montuyla hava atmasıyla tanışmış bir cahil olarak elbette yadırgıyorum.


Kimin ne giydiğiyle ilgilenmeyen bir kızdım,kimseyi kıyafetleriyle yargılamayan..Ama değiştim biliyorum olumsuz bir gelişme ama değiştim. Şimdi yazıyı okuyanlardan muhakkak herkes aynı olmak zorunda mı,yok efendim tarz meselesi falan fişman geçiniz bu ayakları.. İstanbul'da hangi semtte gezerseniz gezin,hangi avm'de iki saat oturursanız oturun birbirine benzeyen bir klon kadar benzeyen bir sürü kız görürsünüz.. denk gelir de bir kot bir t shirt giymiş bir ablayı tutup yanaklarından öpmemek için zor tutarsınız kendinizi.. Etrafınıza bakıp onların giydiklerinden siz utanıyorsunuz.Olmayan bir karakteri kıyafetle oluşturma çabası,içi boş bir bedeni süsleyerek pazarlama telaşı...

Bu sezonun popüler ürünlerini sıralayıp hayır duası almak,yazıya da son vermek istiyorum..


-İçinde malum desenin burberyy'in olduğu herşey ama herşey,bulabilirseniz bu desende bir evcil hayvan bile edinebilirsiniz..! Zaten son beş yılın modası,bir beş yıl daha gider.Mutlaka edinin..


-Tayt,ne kadar sosis bacaklara sahip olursanız olursanız olun, bu kış tayt giymeyeni dövüyorlar.Ama yalvarırım üstüne kısa birşey giymeyin o popolar varya 5000 metreden bağırıyor ben burdayım diye.


-Tunik tarzı tişört,çakma abercrombie fitch gömlek ve versiyonları..Yahu tellaffuz et desen edemez ama damgalı inek gibi t shirlerle gezmek maharet.


-Peluş yelekler.. Poff nefret geldi.Biraz dombilileri patlayacakmış gibi gösteriyor,biraz kırılgan olan tipleri de sırtlarında bir hayvancıkla yaşıyormuş gibi gösteriyor.


-Doğuştan jokeymiş de yeni farketmiş 1,50 ablaların 1 metre kadar olan çizmeleri.. Ugglardan kurtulmuş ayı ayak sendromunu yenmiştik tam da şimdi bunlar çıktı.Boyun kısa,bacakların kalın ne diye giyersin..?



-Kafaya takılan ıvır zıvırlar..Nasıl baydı anlatamam.45 yaşında teyze kafasında kocaman bir ayıcıkla geziyor alışveriş merkezinde,10 yaşındaki kızına bakıyorsun aynı kocaman ayıcık detayı.. Bıkmadınız mı bu taç işinden...?


-Kış olsa da Acımız büyük gözlükleri.. Utanarak söylüyorum ben de vardı hala da var da daha makul olanını edindim ve uzaklaştım kendisinden.Bakınız bu gözlükler yüzünden bir nesil kör olacak.Pazardan 10 liraya almak güzel de yazı kör olarak sonlandırmak var sonunda.Vazgeçin Allah aşkına bir modelin bütün yüzlere yakışması mümkün mü..? Ama herkes takıyor..


-Doğuma 5 kala elbiseleri.. On numara fiziği olanları bile az sonra doğuma gidecekmiş gibi gösteriyor.Bunu giyip kendine yakıştıranı ayakta alkışlarım yeminle.. Kardeşim hamile değilsen hamile gibi görünmek de hoş değil.Ya göğüs sarkık görünüyor,ya mide fışkırıyor ya kollar pörtlüyor.

24 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

ugg'lara çok gülüyordum, ayı botu diyorum onlara:)
lady gaganın antrikot elbisesine ne demeli etin kilosu kaça?? :)
bi ara kırmızı pumalar vardı bi ara barbour montlar, herkes birbirinin aynısı ve sadece marka diye dünyanın parasını akıtıyorlar.
bu giyim işine çok para harcıyoruz.netice çaput ama bir tutku halini aldı sanki kadınlarda.
yazını çok beğendim.

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

ellerine sağlık ufurukten prenses, gözlerinden öperim :) nasıl derleyip toplayıp anlatmışsın bu vahimzade durumları wallahi tbrler

Sycorox dedi ki...

hahah harfi harfine katılıyorum.
yalnız ugg çok sıcak tutuyormuş, ben geçen kışı tüm ugg giyenlerle dalga geçer şekilde geçirdim, bu kış dayım almış ama evde giyiyorum punduf niyetine ayy öyle giyilir mi diyorlar :)
Şu uzun çizme modası beni dellendirdi artık. Boyum kısa olduğundan (birbuçuk metre) hiç yanından bile geçmedim, ama kilolu ve bacakları kalın artı boyu kısa olan bir çok kadın giydi onu :)

Taytı ise niye kısa tişörtle giyerler yıllar yılı anlamadım, zayıf bile olana güzel olmuyor.

Birde açıkçası neden bir markanın kıyafetini tüm blogger camiasında görüyoruz (moda bloggerları saolsun)
Mesela ben Vivienne Westwood'un Melissa ayakkabısından nefret ediyorum ama malum tüm bloggerlar edindi, pazardan beleşe dağıttılar mı acaba. Ama çok çirkinler yahu, anlamadım gitti.

winstonlight dedi ki...

Hazır hislerime tercüman olmuş birisini yakalamışken şunları da sıralamak istiyorum;
*Esmerseniz suratınızı beyaza kaplayıp, özellikle de sigara içiyorsanız o sarı dişlerinizin üzerine kırmızı ruj sürme akımına katılıp, kendinizi maymuna çevirmeyiniz.
*Simsiyah kaşa, göze, saça sahipseniz ve ısrarla sarışın olacağım diye cart sarıya saç boyuyorsanız çok rica edeceğim şu siyah dipleri göstermeyiniz.Normal boyatanlar ayda bir mi boyuyorlar siz 15 günde bir boyayın ama o siyah dipli saçla insanlara işkence etmeyin.
*Kaşları yokedercesine inceltip, uzaylı gibi görünmek de moda değildir.
*Bilmemnerelerden bilmemkaç paralara bilmemne alıp, takıp, giyen ablalar ne olur onca şeye para vereceğinize banyo yapıp, koltukaltı deodarantlarından kullanın.İnanın x marka çantanızdan çok ter kokunuz beni etkiliyor.
Ohh söyledim rahatladım.

April dedi ki...

Alkış alkış! :)
Valla ekleyeceğim bir şey de şu:
Chanel rengi oje (taupe)popülaritesi...
Bıkkkkkkkınlık geldi yahu!
Geçen gün bir kahve zincirinde oturuyordum mecburen arkadaşımı bekliyordum, mekandaki kızların hepsinde aynı renk oje vardı Tanrım sadece 2 kız değişik renk oje sürmüştü, 30 kız içinden...
Yakışan, yakışmayan...
Herkes aynı şeyleri giyince bana bir haller geliyor. Geçen yaz denizci modası beynimden vurmuştu beni, bir yelkenci olarak hobimden soğumuştum, neyse o bitti şimdi binici modası başladı, tombik bacaklılar, tayt giyseniz de, taytın üstüne gömlekle kapattığını sandığınız poponuz her türlü kötü görünüyor, o çizmelerle bu kötü görüntüyü perçinlemeyin nolur!

Kin kustum sanki, yuh bana!

Unknown dedi ki...

:))))) kesinlikle haklısın!
ne güzel yazmışsın ya,bir çırpıda okudum, bitince üzüldüm devamı olsun da,bu keyfim sürsün istedim.
hele o kafalarında kocakoca tüylerle gezenler,ugg ye diye ayı pençesi misali rap rap kutupta fink atar gibi gezenler,tüm gizlemeye çalıştıkları kiloları hiçe sayıp ,post gibi üzerlerine yapışan kürklü yelekleri ile bütünleşmeler:)))) ay rahatladım ,ne doluymuşum oysa ben :=))))
parmaklarına-aklına sağlık..
sevgiler..

tuba dedi ki...

moda oduğu için aynı kıyafetleri giyerek birbirine benzeyen insanlar yüzünden fıttırmış durumdayım ben de. aslında sorun o değil de, onlar gibi giyinmeyenleri küçük ve ''ezik'' görenler var bunların içinde, ben asıl ona uyuzum.

Çatı Katı Blog dedi ki...

uzun zamandır bi yazıya bu kadar gülmemiştim sen çok yaşa prenses :))
tespitler ve benzetmeler süper hala gülüyorum :))

éLLa Çiça dedi ki...

yine herkesin söylemek isteyipte söylemedklerini yazmissin.

duzen nasil da duzuyor bizi. moda, eglence, teknoloji harcamaya bayiliyoruz. yazik giden paralara valla. yurt disinda yasayan biri olarak adam akilli kiyafet bulmakta gercekten gucluk cekiyorum. arada mecburen tuniktir tayttir aliyoruz ama normal giyinmeye özen gösteriyorum.

ve sözlerin altina imzami atiyorum.

Sittirella dedi ki...

Hala gülüyorum şu satırları yazarken :)
Hahahaha :)
''Doğuştan jokeymiş de yeni farketmiş 1,50 ablaların 1 metre kadar olan çizmeleri.. ''
''Kış olsa da Acımız büyük gözlükleri.. ''
Hahahaha :) Ay karnım ağrıdı, gözümden yaş geldi.
Sen gel bir de slav ırkının hatunlarında gözlemle bu çakmacı zihniyeti Ü.P :)
Hepsi Victoria's Secret kızı burada :D
Ellerine sağlık, kalbimizi okumuşsun.

Adsız dedi ki...

şu sıra sürekli arkadaş çevreme yakındığım fakat yazısal manada içimi dökemediğim konuya parmak basmışsın.. süper olmuş prenses:))))

Adsız dedi ki...

ha bu arada o taytlar yine iyi kısacık gömleklerin alntına sadece çorap giyip çıkanlar var akla zarar..eskilerin dediği gibi altına bşi giymedinmi gayri :D

papatya dedi ki...

yerinde ve cok dogru teshisler ozellikle de bu guzel anlatimla daha da yerinde olmus..
o ortamdan uzak kaldigim icin sevinmeliyim acaba?

Sonsuz sevgiler!!!

Üfürükten Prenses dedi ki...

@ful yaprakları: aa kırmızı pumaları unutmak mümkün değil,o yıl üni başlamıştım.Şok geçirmiştim acaba okula kayıt olurken falan mı verdiler diye :)


@dekorapsuwasyon:teşekkür ederim ;)

@sycorox:O melissalar cidden pazarda var :) Moda bloglarından da birkaç tanesi dışında daral geldi.Çoğunu çıkarttım takipten,yani sokakta görüyorum zaten aynı kreasyonları klon gibi..

@winstonlight: Ohh sende güzel söyledin ferahladım valla :)

@April:bütün yaz üstünde dümen teması olmayan bir tek insan evladı yoktu.Mavi-beyaz -kırmızı poff çantalar,ayakkabılar aman Allah'ım ruhum daralmıştı. Herkes eteğindekileri döktü rahatadı :)

Üfürükten Prenses dedi ki...

@nil:Hepimiz daralmışız yazı bahane oldu,Sevgiler canım :)

@t.u.b.a:küçük kuzenim (5) bana neden senin uggların yok dedi.beyinlerine kazıyorlar bazı detayları sevmiyorum dedim..Olsun al yok demesinler dedi ;)) herkes kafayı yemiş

@çatı katı:beğenmene sevindim canım ve özgün tarzını da seviyorum..

@ella:tunik tayt kombini güzel aslında.. ama giyebilen yakışan müsait olan giyse sadece bu kadar baymaz. teşekkür ederim canım

@sittirella neredesin sen merak ettim.. Ruslar berbat giyiniyor ya yada türkiye'de ki ruslar zerre zevk yok.

@pinkzorro:sanıyorum o çorapları tayt niyetine giyiyorlar çünkü çok ince ve hmm çiş yapmak için altını çıkartmış çocuklara benziyorlar.

@papatya:bu ortamdan uzaksan çok şanslın gerçekten ,sevgiler..

ozge dedi ki...

yazına bayıldım fabrikasyon ürünü gibi aynı insanlardan ve aynı konuşmalarından nefret ediyorum.Sanki oyun gibi kıyafetler benzer konuşmalar boş ve anlamsız ıyyy.Ayrıca bu yazını 1500 defa okutan sevgili müdürlerimin elindeki iphonelardanda nefret ediyorum sonradan görme olmak zor iş :)

Yazıyor dedi ki...

Bayan giyimiyle uğraşan biri olarak şunu hala çözebilmiş değilim. 45-50 yaşındaki anneler 18-20 yaşındaki kızlarıyla yarışıyorlar aynı kıyafeti giymeye talipler, nasıl bir haleti ruhiye içindeler acaba...

Bu kadar alışveriş hayranı bizlerin gözleri kamaştıracak şıklıkta olması beklenir ama hala paspalız acaba neden?

Selam ve Muhabbetle!

Kelime Yığıcısı dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum prensesim ;)moda yakışanı giyinmektir ve taşıyamadığını da giymemek gerek...

ry dedi ki...

erkekler bu konuda rahat. etek giyse yakışıyor. bkz. mel gibson (braveheart)

Şüphe izle dedi ki...

Özellikle bazı kadınların bu konudaki takıntılarını anlamak mümkün değil hakikaten. bir insan hakikaten kendisine ne yakıştırıyorsa onu giymeli daha sonra başkasının yakıştırmaları gelir.

lady gaga'yı falan da karıştırmamak lazım tabi onlar tamamiyle ilgi çekmek amaçlı.. kadın röportajlarında da bunu söylüyor zaten.

Syhn dedi ki...

abartmamak lazım tabii..

modayla krpazelik arasında inci bir çizgi var çoğunun farkedemediği :/

We are the Hippies dedi ki...

bir insan hiç mi headerı değişmez :D hahaha bildim bileli bu ama güzel hani :D

costa dedi ki...

mükemmel bir yazı olmuş...okurken hem güldüm hem de ne kadar haklı aslında diyerek kendimede ders aldım...aslında o söylediklerinizi bir çoğumuz nasılda keyifle yapıyoruz..ama sanırım unuttuğumuz tek şey öz eleştiri...neyse umarım birgün öz eleştiride moda olurda herkes çevirip çevirip takınır...:)

Cihan dedi ki...

siz ne derseniz diyin, 1.50 lik ablalarda 1 metrelik çizmeler gayette seksi duruyor. şahsen bayılıyorum, ayrıca uzun çizme giyme zevki sadece "0" beden hatunların olamayacak kadar büyük.

Related Posts with Thumbnails