Selimiye,Turgutköy Şelalesi,Orhaniye(Kız Kumu)

29 Temmuz 2011
Selimiye
Bu sene bir balayı rotası inceledim.Selimiye'de vardı içinde.Romantik bir tatil vadediyormuş Selimiye.Biz konaklamadık,Şöyle bir gezinip hoop sulara atladık.Selimiye'de o kadar çok pansiyon var ki,neresinde gezilir tozulur bilmiyorum.Yok öyle bir yeri galiba.Dakikalarca sahil şeridinden ilerledik bitmedi bir türlü pansiyonlar.Şöyle bir durum mevcut,her pansiyon kendi denizini parsellemiş denize girmek için pansiyonda kalmanız gerekiyor.Biz başta pek idrak edemedik olayı devam edip gittik nereye gidiyor bu yol diye.Muhteşem bir noktaya geldik.

Geldiğimiz nokta Selimiye'nin sonuymuş.Sizde mutlaka gelin,sakin uçsuz bucaksız bir yer.Biz gittiğimizde bir aile vardı.Sonra biraz kalabalıklaştı ama yine de rahatsız etmedi.Sudan çıkmadım desem yeridir şnorkel ile bütünleştim adeta.Allah'ım hiç mi kaçmaz balıklar,renk renk balıklarla yüzmek nasıl bir keyif,deniz nasıl berrak.Buruş buruş olana kadar yüzdüm.Hem özgür hem mutluydum güneşlenmek için pek ideal bir yer değil açıkcası ama yine de değer.
Konaklama konusunda birçok fikrim ama hepsi araştırmalarım.Biz burada konaklamadık.Neden bilmiyorum denizi bu kadar güzelse de kalma hissi uyandırmadı bende.Selimiye'yi böyle bildik marketlerin vs olduğu cıvıl cıvıl bir yer olarak hayal etmeyin sakın,çok sakin kendi halinde.Şöyle diyeyim.Biz yolda hiçkimseyi görmedik bizden başka,insanlar nerede ne yapıyorlar en ufak bir fikrim yok.Bütün pansiyonlar doluymuş ama herkes dinleniyor galiba. Güzel bir durak asla pas geçmeyin..


Turgutköy Şelalesi
Şelale dediğimiz zaman şelale hayal edersiniz değil mi? Böyle akan su heryerde var yahu.Bunu gördük ben hala aranıyorum ee nerede ana kaynak falan ,yok anacım herkes fotoğraf çektiriyor belli ki bu şelale.Safari araçlarıyla abartısız 50 araç geldi.Alanda nefes alacak yer kalmadı.Turistler adeta çıldırmış hayatlarında ilk defa su görmüşcesine fotoğraf çektiriyorlar.
Ağaç,ot,su çiçek budur! Yine turistlere sunulmuş bir gezi planının hatasına düşüyoruz.Cidden boşuna geldiğimizi düşünüyorum.Bence vakit kaybetmeyin.
Bayırköyü Tarihi Çınar

Yol üstünde Bayırköy adında bir köy var.Köy meydanında bulunan bu koca çınar yüzünden ünlenmiş bence.Çınarın etrafında 3 kez döndüğünüzde dilekleriniz kabul oluyormuş :) Zat_ı Muhterem turistlere 3 kere değil aslında 100 keze dönmeniz gerek dedi.İnananlar oldu maalesef :) Köy meydanında güzel bir çay bahçesi var.Kahvaltı için ideal olabilir.Denk getirebilirseniz güzel olur,en azında bir çay içebilir dinlenebilirsiniz.




Orhaniye- Kız Kumu




Kız kumu üzerine birden fazla efsane var.Ama hatırladığım kadarıyla hikaye yine bir kral,prenses ve prensesin sevgilisi üçleminde geçiyor.Zaten nereye gitsem hep bildik hikayeyle karşılaşıyorum.Kavuşamayan aşıklar her daim ilgi çekiyor.
Kız kumundaki bu heylek fotoğraflarda bir başkaydı.Sanırım boyamış yenilemişler.Pek anlam veremedim.Denizin içinde bir heykel. 600 metrelik bu yolu yürüdüğünüzde dileklerinizin gerçek olacağına inanılıyor.Yürüdük iyi hoş da dilek tutmayı unuttuk. Aman ha parmak arası terlikle falan yürüyeyim demeyin.Ben bildiğiniz dağcı sandaleti falan giydim yine de zorlandım.
Aksiyon işte tatilde size ne yap derlerse yapıyorsunuz,çamurda debelenip,denizin üstünde yürür havası verilmiş bir yerde yürüyorsunuz.Ne bileyim ben,bu da öyle birşey..
Ve araplar..Ne alaka şimdi diyeceksiniz ama bu bölgede araplar fiyatları yükseltmiş.Kanoya binmek istedik mesela 80 lira dedi :) Dedik satın almayacağız sadece bir saat,fiyatı buymuş.Kano la bildiğin kano,ölüdeniz'de 10 lira dedik,burası ölüdenizden daha güzel dedi,pess ne diyeyim daha :) Araplar o kadar para döküyorlar ki adamların bizim paramıza ihtiyaçları yok. Tuvalete girmem gerekti 2,5 lira dedi :) Ahh evet dedim .. Denize yapmayan tek aptal benim sizde benimle dalga geçiyorsunuz.50 kuruş verdim çıktım arkamdan hala sesleniyordu.Aptal yerine konmaktan nefret ediyorum.


5 yorum:

Elif Ayvaz dedi ki...

Hahaha, iyi yapmışsınız. Bazen para kazanacağız diye gözleri dönüyor öyle adamların.

Elifinelizi dedi ki...

Şahane fotoğraflar . Şuan o pırıl pırıl sulara atlamak için can atıyorum özellikle bu sıcaklarda :)

Adsız dedi ki...

çok hoş kareler,teşekkür ederiz.antalya ya mı bağlı bu kız kumu acaba???

mine dedi ki...

çok hoş fotoğraflar adım adım gezmek istiyorum her yeri yani öncelikle Türkiye... : )

1i yok mu? dedi ki...

O şelaleye yıllardır gitmiyorum. Çünkü o üstten atlamayı yaasakladılar.. :( Bu hali gerçekten çok sıkıcı...

Kız kumunun sonundaki heykel de artık yok.. Onu da yıkmışlar. Hİçbirşey eskisi gibi değil.. :(

Related Posts with Thumbnails