Aklından Bir Sayı Tut - John Verdon

21 Temmuz 2011
Tatile kitap götürme hadisesi hep çok havalı olmuştur.Bize aslında plajda gazete okumak yaraşır ama işte sınıf atlatdık zahar son 30 yılda.Şaka bir yana bilgisayarım hakkın rahmetine kavuştuğundan beri dvd-kitap arasında yaşıyorum.Tatile giderken okumaya fırsatım olmayacağını düşündüm ama olsun dedim yanımda dursun.Fotoğrafı çektiğim anı hatırlıyorum ağlamak üzereyim o yüzden.İçi kum dolmuştu söyleniyordum.Ne vardı söylenecek,peahh..
Kıymet bilmiyor insanoğlu..

John Verdon'un ilk kitabı,bu yüzden hataları var.Kendini tekrar ettiği, bence kendini kitabın kahramanının yerine koyup coştuğu övgülere boğduğu, çok dahiyane yazıyorum hee gafletine düşüp abartması.Olsun ilk kitap bu ve devamı gelecek hissediyorum..
Kitabı plajda okumaya başladım.Aynı gün yarısı bitti,otelde böyle kıvranıyorum her boş vakitte okumak için meraktan kuduracağım,bir taraftan da bitmesin diye hızlı okumayaya çalışıyorum.
Kafam mı iyiydi,kitap mı çok güzeldi bilemedim.Ama elimden düşürmedim.36 saat içinde öyle böyle bitti.

Emekli dedektif amcam gergin bir tip ama duygusalda.Gerekçelerini öğreneceksiniz zaten,gerçi amerikan filmi izlemediniz mi hiç,şimdiden biliyorsunuzdur gerekeçeklerini.Bütün hikaye aslında bu amcam etrafında dönüyor.

Sonra postakutusuna imzasız bir mektup gelen ve bu mektupla telaşa kapılan dedektifin eski bir arkadaşı.Telaşa sebep veren ise mektupta ona bir tahminde bulunulmasının istenmesi " Aklından bir sayı tut? " Ve tuttuğu 658 rakamını biliyor olması.

Katil arkadaş.. Hayır kitabın tadını kaçırmıyorum kitapta bir katil var hepimiz biliyoruz sonuçta.Ona da yazık mı desek ne desek..Herkes şanslı doğmuyor.

Anlatmamak için zor tutuyorum kendimi itiraf edeyim,gönül rahatlığı ile tavsiye ediyorum.Okuyup beğenmeyen bile vaktini boşa geçirdiğini düşünmeyecektir garanti veriyorum.Özellikle hanımlar hepiniz değil tabi ama yetmedi mi karısını hem döven hem seven hem aldatan romanın sonunda roman kahramanına dönen haşin erkek,kırılgan kadın aşk romanlarından ? Biraz kafalar çalışsın,tırnaklarımızı yiyelim,katil kim diye kuduralım olmaz mı ?

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ya harbiden bayağı güzel bir kitap bu. Ben de okudum ve herkese tavsiye ederim:)

Can dedi ki...

Barry Eisler ve Adam Fawer’den sonra hayranlık duyduğum en büyük yazar diyebilirim. Bu arada John Verdon 2. romanını bu kitabın devamı olarak yazdı adı “Shut Your Eyes Tight”. Daha yeni olduğu için Türkçe çevirisi yayınlanmadı. Büyük bir sabırsızlıkla bekliyorum.

melloshh dedi ki...

İki kitabida okudum arladaslar ikisindede heycanlandim ama arkadsa katiliyorm hatalar var hele ikinci kitapta dahada fazla ve karistiricam diye sanki bazi yerlede kendi bile cikamamis isin icinden gereksiz ayrintilar oldugunu dusunuyorm ama yinede tavsiye ediyorm arkadaslar surukleyici

Related Posts with Thumbnails