Hamilelikte 18. Hafta

20 Ocak 2014
Hamileyseniz herkes birer kadın doğumcu kesiliyor. Dün iş yerinden bir bey doğum sohbetimizin içine birden daldı ve bana düşündüğün kadar zor olmayacak benim hanım çok rahat doğum yaptı dedi ! Sezeryan olmuş eşi bebeğin kilosu yüzünden. Konuştuğumuz konu sezeryan değil normal doğum cinsiyetçi veya erkeklerden çekinen bir tip değilim de konumuz doğum sana ne be adam ! 4 kadın konuşuyoruz sana soran da olmamış sana ne ki.. Bu şeye benziyor benim eşim askerlik yaptı askerlik çok güzel bişey  ???!!  Herkes herşeyi muhteşem şekilde biliyor ben hariç !

Geçen gün tuvaletten çıktım.Ve biraz yavaş hareket ediyorum.Hamileler ya da bir zaman hamile olanlar biliyordur ki tuvaletinizi vs tutarsanız kasılmalar gerilmeler olabiliyor.Bende de o tip birşey yaşandı.Yavaşladım doğal olarak.Yanımda o esnada elini yıkayan başka biri var. Bekar yaşını almış bir ablamız yorumu şu : Üfürükten Prenses hasta değil hamilesin neden bu kadar yavaş hareket ediyorsun ? Tuvaletten çıkmışım arkadaşım yavaş yürürüm hızlı yürürüm ne bileyim hiç yürümem karnım ağrıyordur bağırsaklarımda sorun vardır hamilelikle alakası yoktur ya da vardır  ? sana ne ki ?diyemedim de  .. Hiç yaşamadığın bir deneyim için fazla iddialı konuşuyorsun dedim? Küstü ! Onun tabiriyle evle kalmışlığına,anne olmayışına laf söylemişim.Eee sen üstüne vazife olmayan konuyla ilgili laf söylüyorsun.Poffff .. Ne kadar kızardım insanların söylediklerine bu kadar takılanlara onlara benzedim. Hamilelik hassas evet ama insanlarda salak be kardeşim !

Bu hafta dr gittik.Minnoşu özlemiştim evet ama sağlıklı olduğunu tekrar tekrar duymayı daha da çok özlemiştim. Emsallerime göre sağlığı konusunda daha az paranoyak olduğumu kabul ediyorum ve bu beni mutlu ediyor.Minnoşun oldukça hareketli bir gününe denk geldik ben neredeyse açtım sadece uyandığımda birkaç parça ceviz yemiştim.Ama o bir dakika sabit durmadı.Dr incelemelerini yapmakta zorlandı.Beyin gelişimiyle kafayı bozmuş bir doktorum var.Onlarca açıdan beyin fotoğrafları çekiyor.Gelişmiş güzel gelişmiş ahh göz oyukları öyle oyy kalbi böyle diye her lafıyla beni defalarca rahatlatıyor.Bilerek mi yapıyor tarzı mı bu bilmiyorum ama bu halini seviyorum.
Elleri kolları ayakları el parmakları... Baktım baktım içimde olduğuna inanamıyorum çoğu zaman ...
Çünkü henüz hissetmiyorum :/ Dr bu kadar hareketli peki neden ben hissetmiyorum diye soracaksın şimdi dedi.Yok dedim sormayacağım dombiliymişim ben bebeği bu haftada hissedebilmek için dombiliymişim.3 haftaya kadar şüphesiz şekilde hissedeceksin dedi.Merakla bekliyorum o anı..

190 gr olmuş ve 12 cm ! Kuruyemiş gibi gram hesabı :) Bir insan nasıl 190 gram olurda parmakları tek tek seçilir ? Doktora her gidişin dönüşünde ben imanımı tazeliyorum.Yaradana binlerce şükürler olsun.

24.Uluslararası Anne,Bebek,Çocuk Ürünleri Fuarı'na gittik. Tamamiyle hayalkırıklığı diyebilirim. Fuar demeye bin şahit lazım bakırköy pazarına gitsem daha çok çeşit bulurdum eminim. Olması gereken hiçbir marka yoktu.Faturasız fişsiz vergisiz saçpasapan bir sistemde alışveriş yapıyorsunuz.Bankamatik kartı dahi geçmiyor. 2500 tllik bebek arabasını nakit almanız gerekiyor mesela.. Bu kadar kötüledim birşey almadım diye düşünmenizi istemem çünkü aldım :) Ama neden çünkü sabah dr randevusunda minnoşun cinsiyetini kesin olarak öğrenmiştik ve bu durum bende bir heyecan yarattı elbette. Bu konu için ayrıca bir yazı yazmak istiyorum. Emzik,biberon,alıştırma bardakları özetle 0-6 ay için gerekli ürünler aldım. Elbette kıyafetler yani aslında normalde bu fiyata bulamayacağımı düşündüğüm genelde lisanslı ürün olduğu için pahalı olan ama fuarda bir nebze indirimli ürünler aldım.Ama battaniyede aldım mesela .. Ne bileyim öyle garip bir ruh hali :) Netice de başarılı bir fuar değil.Hayatımda bu kadar hamileyi bir arada görmemiştim.Kimin karnı daha büyük yarışı vardı adeta. İşin ilginç tarafı çocuklu anneler azdı.%80 hamilelerdi bu demek oluyor ki bilinçsiz bir durumdayız hamileler olarak. Anneler akıllanmış fuarı pas geçmiş.

3 kg almışım. Dr sorun yapmadı. Ben de yapmadım çünkü iştahım çok açıldı.Bol su içiyorum bence biraz su da tutuyor olabilirim.Çünkü tuza turşuya ekşiye ilgim oldukça fazla.. Karnımın birden ,çok fazla çıkmasınin sebebi gazmış :) Şaka yapmıyorum yahu cidden gazmış çünkü gün içinde çok değişiyor karnımın boyutu.Bazen 5 aylık hamile oluyorum bazen 2 aylık.. Gaz sıkıntım hala devam ediyor.Bir çaresi var mı bilmiyorum.

13.01.2014

2 yorum:

firdevs dedi ki...

Hamileligi yasamamissin , neye gore ahkam kesiyorsun yaw ! Bir ablamizin 23 yasinda bekar kizi var.Benim surekli uyumama takti kafayi :))) Manyak misin kardesim yaaa.Bu yorgunluk oyle bildigin gibi degil diyorum , uyumazsam bes dakika icinde erir giderim diyorum :p Bir araba dolusu laf ! Cok sukur o yorgunluk hissi giderek azaldi...

Bebegin hareketlerini cok erken hissetmeye basladigimi dusunmeye basladim.Cunku gecen haftaki kontrolde doktor bebegin hareketlerini hissediyor musun dedi ve cevabimi beklemeden " Gerci daha erken " dedi.Ben de hissediyorum deyince biraz sasirdi.Ama oyle hissedilmeyecek gibi degil gercekten.Mesela az once laptopu karnima yaslamis arkadasla yazisiyorken , bebegin tepiklemesinden laptopu koltugun uzerine koymak zorunda kaldim.Ve ben bu hareketleri 1. bebegimde bu kadar net olsaydi imkani yok hissederdim. Dememk ki bunun annenin acemiligiyle ilgisi yok diye dusunmeye basladim..

Cinsiyetini ogrendin demek :)))) Bak sende bu konuda cok sanslisin :)))) Ben daha bir ay beklemem lazim :p

Senin bebegin bana erkek gibi geliyor sanki.Gerci hep oglan dogurdugumdan o yuzden de oyle hissediyor olabilirim :D

afşar çelik dedi ki...

Selamlar. "Allah kurtarsın!" derler değil mi? Anne olmadığım için neden böyle dediklerini anlamıyorum.

Epeydir yoktunuz, oldukça güzel bir konuyla geri döndünüz. Ben anne değilim ama babayım. Bir hayat getirmek onun gelişimine şahit olmak inanılmaz bir tecrübe. Siz de umarım "minnoşunuzla" bunu yaşar başka "minnoşlarla" da paylaşırsınız. Sağlığınız ve mutluluğunuz daim olsun.

Related Posts with Thumbnails