Milyoner- Slumdog Millionaire

31 Mart 2009
Oscar alan filmi beğenmemek işin artistliği 'adamlar beğenmiş,millet yıkılıyor ben popoma bile takmadım hıh' saftirikliği.. Bu durum erkek-kız mevzularında da olur,herkesin ayılıp bayıldığı adama burun kıvırır kız grubundan biri ve seferinde en çirkini olur..

Niye serzenişle giriş yaptım ki,saat geç diye sanıyorum.Yahu filmi yazacağım üstüne 45 tane dizi izledim filmi unuttum görüyor musun? O veledin adı neydi jamal,yok uzun suratı hali değil bebeyken daha... Ya bir türlü giremiyorum mevzuya ama çocukluğunda yuvarlak hadi tostoparlak suratlı olan biri sonra büyüyünce o kadar değişebilir mi yahu? Bir insanın çocukluğu bu kadar tatlı olurda ergenliği bu kadar mı çirkin olur.. Hintli erkeklerle hiç işim olmaz.. Bir kere elleriyle pilav yiyorlar ya,kusacağım ya Rabbim..

Film etkileyiciydi ama ortalama bir Türk, bu acıların,sevinçlerin sahtekarlıkların alasını yaşadığı için pek sallamaz sanıyorum.Annem ben küçükken öldürüldü yetim kaldım,Sevip de kavuşamadım,şerefsizin biri hatta en yakınım abim sevdiğim kıza tecavüz etti,kız sonra kötü yola düştü,sonra mafya babası elimden aldı,sonra parayı buldum,hayatı onikiden vurdum.. Falan filan.. Mesele konu değil zaten konusu bilindiği üzere yeşilçam da zilyon kere işlenmiş bir konu hatta hala nasıl oluyorda ölmek üzere olan porno film yönetmelerinden biri çıkıp da o senaryo benim,çalmışlar diye A.İ.M başvurmuyor anlamış değilim..

Mesele işlenişi,görselliği,konuya dahil olan onca başka hikaye,bütün ayrı parçaların bir bütünlük arz etmesi,ifadeler,mekanlar,renkler,içtenlik aynı zamanda farklılık.. Bizim beceremediğimiz ama adamların bizim üstüne 90785 film çektiğimiz senaryo ile oscar almalarının sebebi bu..


Özetle hintli bir gencin hayatın zorlukları içinde yaşadığı tüm iniş çıkışları bir tv programı ile bağdaştırmasını konu alıyor.Öğrenmenin yaşamak ile eşdeğer olduğunu,yaşayarak öğrendiğimiz hiçbirşeyi unutmayacağımızı,kötü kadın olmuş sevgilinizin peşini bırakmamanızı,size kazık atan abinizi affetmeniz gerektiğini küçük emrah gibi onu vurup hapse girmenin bir halta yaramadığını,oscar almak için samimi öyküleri kaliteli işlemenin kafii olduğu ve en nihayetinde türk sinemasının hala bir arpa boyu yol alamadığı ortaya çıkıyor.

Filmi izlemenizi tavsiye ederim,hayatın zor yönlerini keyifli ,en azından sıkıcı olmayan bir dille ele aldığı için,farklı olduğu için,hindistan görüntüleri merak uyandıracağı için,jamal veledinin o tatlı suratını görmek,b.k diye nutellaya bulandığı sahne çok iğrenç ama merak uyandıran bir sahne olduğu için,film müzikleri sizi dans etmeye teşvik edecek kadar keyifli olduğu için,oscar aldığı için,ben tavsiye ettiğim için :P

12 yorum:

pRncfRn dedi ki...

'adamlar beğenmiş,millet yıkılıyor ben popoma bile takmadım hıh' saftirikliği.

Böyle değil ama yüzlerce film izlemiş birisi olarak gerçekten filmi hiç beğenmedim Prenses, sen de beğenmeyenlere biraz daha vicdanlı bir bakış açısıyla bakarsan çok daha iyi olur bence. Sanatsal olayını geçtim filmin gidişatında o kadar büyük aksaklıklar var ki bunu görmek için Hint olmak gerekmiyor illa ki.

Sevgiler.

Cimbakuka dedi ki...

Oscar alsa da almasa da mthiş bir film kesinlikle.

Son zamanalrda bu kadar güzel sürükleyici bir film izlememiştim.

Lakita'ya olan aşk doyumsuz gerçekten. :)

::puck-robin:: dedi ki...

çok beğendim ben de filmi ama çoğu zaman "aa emrah lan bu" dediğim çok oldu :D

owl dedi ki...

bak merak ettim şimdi filmi sen yazınca :)

dropofblood dedi ki...

dayanamadım bende yorum ekliim...
mükemmel bir film kesinlikle izlenmeli, ben etkilendim...

böcük dedi ki...

bende bu filmi izledikten sonra suratımda salak bir gülümseme içimde aptal bir mutluluk oldu :D

en güzel en vurucu sahne o bk sahnesiydi kim ne derse desin :p

Turgay Keskin dedi ki...

Nutella mı? :] Öyleyse bir çok kişi düşmek ister öyle bir yere..

Belgin dedi ki...

Gidip bu filmi izliycem, sirf sen tavsiye ettin diye:))

sinderellaaa dedi ki...

tam bir hint filimleri manyağı olarak buna gidemeyişime çok üzülmekle beraber en kısa zamanda gideceğime söz vererekten, senin tarafından mimlenmişim öyle demişsin ama ben göremedim, Allah rızası için nerede mimlendiysem bir gösterirseniz sevinirim:)))

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

merhabalar,
ben de izledim , bu filmi. beğendim. özellikle de küçük oyuncuları. tuvalette geçen sahne beni öldürdü....

Peri dedi ki...

Ben de sevdim bu filmi! :D

Vincenzo dedi ki...

"Film etkileyiciydi ama ortalama bir Türk, bu acıların,sevinçlerin sahtekarlıkların alasını yaşadığı için pek sallamaz sanıyorum."

müthiş tespit. zira ben de böyle düşünüyorum. memleketteki bırak filmi, bu "acıların çocuğu" tribinde 50 tane dizi var.

bkz: yaprak dökümü

adamcağız nelere katlandı hala yaşıyor yahu.

:)

Related Posts with Thumbnails