Rabbime Sordum "Cleveland" Dedi

6 Mart 2009
Elbette komedi filmleri böylesine eleştirilir bu ülkede,komedinin absürtlüğün kralı yaşanıyor hergün defalarca.. Filmler de boş geliyor,yetersiz kalıyor..birine şahit olmasanız ötekine denk geliyorsunuz.. Her türlü iktidarı gördük,yemekten patlayanını,ülkeyi az kaldı satmak üzere olanını ne bileyim bin türlü komedi unsurunu gerçekmiş gibi sunanına denk geldik de .. bu iktidar kadar koltuğuyla bütünleşen ülke idaresini dost meclisine çevirenine denk gelmedik,sanırsın ki ülkeyi bir grup dost -ahbab yönetiyor.. öyle rahat öyle komik diyaloglar yaşanıyor..

Malumunuz kuş gribi döneminde pastörize yumurta konusunda uzmanlaşmış Maliye Bakanımız Kemal Unakıtan(nasıl bir soyismidir bu,bu kadar uyumlu),yumurtalar ağır gelmiş olacak ki ABD'nin Cleveland kentinde 2 hafta önce başarılı bir by-pass ameliyatı geçirdi.Basın açıklaması yapıyorlar eşi Ahsen Unakıtan ve iki torunu ile.. muhteşem bir tablo,bizi ilgilendirmeyen herkes var tabloda..

Ahsen Unakıtan,hastalık sürecini ve verdiği tepkileri anlatıyor.Eşinin hasta olduğunu duyunca kabullenememiş,sonra da eşi yani maliye bakanımız ona "Ahsen ben sadece senin kocan değilim,artık bakanım,halkın da unakıtan'ıyım " demiş..

Ahsen Hanım bunun üzerine Rabbine sormuş; "Allah'ım bu opersyon için neresi uygun olur?" diye! Rabbi de Cleveland demiş,kalbine öyle doğmuş Ahsen Hanımın.. o bu cümleyi kurarken ben şaka yapıyor sandım,sonra konuşma bitti.. Öyle kaldım..

Apar topar İstanbul'dan dönmemi sağlayan 45 yaşında ki annemde çıkan şeker hastalığı geldi, aklıma,bütün haftayı hastahanelerde geçirdik.Şeker hastalığının etkilediği bütün diğer hastalıkları kontrol ettirdik.Şekeri düşsün diye dualar ettiK,zira beyin kanaması bile geçirme riski vardı.. birden bu boyuta gelmişti hastalığı zira hiç bir belirti olmadığı için uzun süre farketmemiştik..

Ben Rabbime: Şeker hastalığı için neresi hayırlıdır,nerede tedavi edelim diye sorduğumda.. Rabbim bana "Cleveland" demedi,deseydi de birşey farketmezdi.. "Kulum sizin için en uygun tedavi merkezi en yakın Devlet Hastanesi'dir "dedi. biz de oraya gittik.. Gözlerimin yandığını hissettim,acıdım ülkeme..televizyona çıkıp koltuğun getirdiği bu avantajları kullanan bu kimselerin bari böylesine dan-dun konuşmamasını dilerdim.. en azından ülkede sağlık hizmetlerinin yetersizliği nedeniyle insanlar ölürlerken..


Ülkenin bakanı gözününüz içine baka baka,imkanlarını ve belki de sizin paranızın verdiği imkanları kullanıp nasıl tedavi olduğunu anlatıyor yurtdışında, aç ve imkansızlıklar içinde yaşayan milletine..utanmıyor,gocunmuyor rahat ve kaygısız.. Allah aşkına bu insanlara oy veren bir insan evladı bana bu komediyi açıklasın ve bu basın toplantısını izleyip neler hisseti anlatsın..

23 yorum:

Cimbakuka dedi ki...

Bununla ilgili en güzel yazılardan birisini Ahmet Hakan'dan okudum, aynen şöyle yazıyordu;

ABD'de ameliyat olan Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın eşi Ahsen Hanım'ın sözleri Ahmet Hakan'ın diline dolandı.

Hoş geldin Ahsen Yenge

SEVGİLİ Ahsen Yenge...

Tam da doların ateşinin fırladığı bir günde Kemal Abi'yi sıhhat ve afiyet içinde memleketegetirdiğin için sana ne kadar teşekkür etsek azdır...

Oğlunuz Abdullah'ın "Davos cihadı"nı ticarete alet ederek, "one minute"ü ticari marka olarak tescil ettirmesini, yaptığın bu büyük kıyağın bir cilvesi olarak kabul edip dilimize dolamıyoruz...

Fakat... Yengeciğim...

Ayağının tozuyla geldiğin İstanbul'da öyle bir kelam etmişsin ki, aşk olsun yani...

Demişsin ki:

"Rabbime sordum. Sayın Bakan nerede ameliyat olsun diye... İçime bir his doğdu, ABD'deki Cleveland diye..."

Ah Ahsen Yenge ah...

İyisin, hoşsun, gürül gürülsün de...

Maalesef politik bilincin sıfır noktasında...

Seçim öncesi hiç böyle bir açıklama yapılır mı?

Bütün muhalifler, "malzeme... malzeme..." diye inim inim inlerken...

"Rabbime sordum, Cleveland dedi" denir mi hiç?

Şimdi iflah olmaz muhalifler çıkıp...

"Unakıtan Rabbine sorunca Cleveland cevabı, fakat garip gureba Rabbine sorunca SSK Okmeydanı cevabı geliyor" derlerse...

Hem iktidarınıza esaslı bir gol atmış, hem de milleti dinden imandan çıkarmış olmazlar mı?

Ah Ahsen Yenge ah...

Sen yok musun sen...


Hürriyet
Ahmet HAKAN

Daha üstüne ben birşey demeyeyim :)))

Yıllardır uğraştın akıtamadım ununu
Ananıda al git çıkarma b.kunu...

Allegra'nde dedi ki...

one minute'ün telif hakkını alan oğullarıyla ahsen ve kemal bey yıllardır özlemini çektiğimiz komedi dans üçlüsüne yeniden hayat verdiler valla tebrikler..

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Bu basın toplantısını iyiki de izlememişim. Zaten sinirden köpürüyorum bunları her gördüğümde tüylerim diken diken oluyor. Rabbi Cleveland demiş ha? millet yiyecek ekmek bulamazken bu ne görgüsüzlüktür, bu ne vurdumduymazlıktır? Atatürk, o büyük insan "Beni Türk doktorlarına emanet ediniz" diye boşuna söylemiş. Neyse çok karıştı düşüncelerim. Dilimi tutamayıp başımı belaya sokucam. Anlayan anlar zaten...

A.Ş.K dedi ki...

valla Ahmet Hakan'ı tebrik ederim , bende hala ahsen hanımın ekrana çıkıp şaka yaptım ben gerizekalı değilim demesini bekliyorum :) Çünkü her ne kadar onları seçenlerden biri olmasam bile -ki Allah'a şükür- yine de Türkiye Cumhuriyet'inin başında böyle insanlar olduğu için birazda olsa daha az utanmak istediğimden belkide çıkıp şaka yaptım demesini bekliyorum...

Sagır Kedi dedi ki...

Bende aynı senin gibi hissettim Prenses..Hissettiklerime tercüman olmuşsun.O yenge Amerika'nın her şeyine hayran..Ha Cleveland Ha Arizona Ha New York farketmez Amerika'lı ve Amerika'nca ne varsa ondan bahseder onu destekler..Bizim paramızla sefalar içinde yüzüyorlar.Geçtiğimiz haftalarda parasızlıktan kızını kanserden kaybeden sonra da işsiz kalan baba Başbakanlık binasının önünde kafasına kurşun sıkmasını ne çabuk unutturdular:(((Daha neler neler yaşayacağız Rabbim bilir..Bu arada annene geçmiş olsun.

Cimbakuka dedi ki...

Yok yok bence rabbi'ne dua etmemiştir de, Hocaefendisi'ne telefon açmıştır, o da oradan geeeeeeel ahsen geeeeel demiştir, gitmişlerdir koşa koşa, 2 üfürmüş bunları iyileşip dönmüşlerdir.

Vay benim güzel memleketim...

Jely dedi ki...

Cimbabukanın yorumu herşeyi acıklıyorum prensesim. Ha birde ayriyetten millet aclıktan kırılırken böyle konuşmaları can sıkıcı iyikide denk gelip izlememişim

Adsız dedi ki...

pek sayın(!)ahsen hanımın kalp gözüne hayran olmamak elde değil:S ne bu şimdi kim kimle dalga geçiyor biz mi onlarla onlar bizle mi?bunlar nerde yaşıyor merak ediyorum...

khaos dedi ki...

:) ahaha alem bu insanlar ya..

Halbuki bi deve keseydiniz geçerdi:)

Arzu Breda dedi ki...

Ahhhh ah...

Yazık yazık, hem de çok yazık valla.

O demeci verirken, arkalarına da, Atatürk'ün portresini asmışlar, utanmadan.

Ben de, kimden bahsediyorum ki, "utanmadan" diye... Utanma diye bir kavram olduğundan acaba haberleri var mı..?

Ben izlememiştim. Haber verdiğin için teşekkürler Prenses... :)))

Unknown dedi ki...

rabbime sordum "bu memleketin hali nicedir" diye...
rabbim sabra devam kulum millletçe dedi...

Adsız dedi ki...

aa prensescim biz hiçbirimiz halk olarak o partiye oy vermedik! kimse o partiye oy vermedi. ee kim verdi??? ben de bilmiyorum. ama niyeyse bi tane delikanlı da çıkıp ben oyumu bunlara verdim lan demiyor...içler acısı...trajikomik olaylar. cleveland demiş Rabbim. sanki Tanrı devlet hastanesine git demiş olsaydı oraya gideceklerdi...
-haticecim-

cem dedi ki...

zenginin içine doğanla bizimkisi bir olur mu yahu!! bize elbette devlet hastanesi doğacak...

bi dost dedi ki...

"Yıllardır uğraştın akıtamadım ununu
Ananıda al git çıkarma b.kunu..."

bu yazdığından ötürü cimbakukayı tebrik ederim öncelikle.

bu insanlara oy veren biri olarak, ben açıklayamam bu durumu.. unakıtan oldukça da bidaha asla m.v. seçiminde vermem zaten. Allah şifa versin, günahlarını da affetsin..

babegazelle dedi ki...

üf çok komik bi o kadar da acı zaten insanlarla dalga geçer gibi bu arada annene de geçmiş olsun cnm

Adsız dedi ki...

siyaset tarihine traji-komik olaylarına biri daha eklendi.
bazı insanlar böyle pişkin mi doğuyor, yoksa sonradan mı böyle oluyor, anlamam mümkün değil...

ESTHER dedi ki...

allah bunların özel danışmanı herhalde

el*ff dedi ki...

İzlediğimde hiçde şaşkınlık hissetmedim o kadar berbatlar ki hepsi öyle çok pot kırıyor ki alıştık sayelerinde alıştırıldık...
Potda değil aslında yaşam biçimlerini açık açık ortaya koyuyorlar çünkü gizlemelerine gerek yok ne yaparlarsa yapsın alıyorlar % 47 oyu istediklerini yapıyorlar kimse oy vermemiş oluyor bide ne hikmetse :((

((bu insanlara oy veren biri olarak, ben açıklayamam bu durumu.. unakıtan oldukça da bidaha asla m.v. seçiminde vermem zaten.)) diyen arkadaşa soruyorum sadece unakıtan mı var bunların içine böyle rezil olan ???Ben hiçbirini görmeye dinlemeye tahammül edemiyorum...

Gittikçe hepimiz birer ahsen oluyoruz heralde...

Adsız dedi ki...

Bizim bu gerçekleri göremeyen milletimiz olduktan sonra, bizim paramızla daha çok sefa sürecek olan bakanlarımız gelecektir...

Ful yaprakları dedi ki...

millet ezilsin, ssk'da sürünsün, ameliyat günü beklerken ölsün!
bakanlarımız, başlarımızın taçları, en lüks en güzel en muhteşem en ünlü doktorların olduğu hastanelerde ameliyat olsunlar...
köylü milletin efendisiydi bir zamanlar.
şimdi kim kimin efendisi?

bircanbircan.. dedi ki...

Bu tür cümleleri sarfedenleri oraya getirenleri mi, yoksa bu cümleleri sarfederken "dinleyenleri" nasıl bir salaklık düzeyinde gördükleri mi, hangisine üzülsek?

Amélie Poulain dedi ki...

"Ahsen ben sadece senin kocan değilim,artık bakanım,halkın da unakıtan'ıyım"

Siz adamı ölmekten güldürürsünüz.

absalom dedi ki...

şimdi anlayamayan arkadaşlar için konuyu açıklayayım :

o zat-ı şahaneler bizden kat be kat imanlı oldukları için doğal olarak allaha daha yakındırlar...o yüzden allah sizin sesinizi duyamaz...yakındakileri duyar.
sizde imanlı olun..yükselin ben napıyim...

bu sadece gördüğünüz kısımdır...normal bi gün şöle geçer aşağı yukarı...
ahsen hanımefendi sorar : rabbim bugün nerde yemek yiyeyim? rab cevap verir : hostada dürüm ye...bol soğanlı olsun.

ahsen hanımefendi sorar : rabbim günüm var ne ikram edeyim? rab cevap verir : bi kısır yap bi mozaik kek attırıver.

ahsen hanımefendi sorar :rabbim bakanımız bugün pek bi asaabi ne yapayım? rab cevap verir : ne bileyim lan ben salak karı...

gün böle devam eder...
yarappim bakanımızı bize bağışlamış...siz de burda çen çen yapıyosunuz...yazıklar olsun...hepinizi kınıyorum...protesto ediyorum...hatta küsüyorum lan.

Related Posts with Thumbnails