Adrasan ve Olympos

26 Temmuz 2010
Adrasan

Adrasan'ı kimden duymuştum tam hatırlamıyorum ama özel bir yer olduğu düşüncesine takılmışım.Aklımda kalan şey Adrasan'da sakinlik,Olimpos'da ise eğlence olduğuydu.Bizim için çok yorucu bir günün akşamı olduğu için Olimpos'a çok yakın olsada Adrasan'da kaldık.

Bir ara kaybolduk gibi oldu,nasıl kötü yollardan geçtik,bu kadar gidiyoruz ama inşallah değer bir diye düşünürken yol bitmek bilmedi.Çok uzak yahu,araçsız gidilebiliyor mu bilmiyorum..

Her yer pansiyon biz niyeyse o kadar yorgun olmamıza rağmen benim salak " en iyileri hep daha ilerdedir" mantığını uyduk.Deniz göremedik hala diye bu gölete mi geldik geyikleri bile yaptık.Buralarda yatıp yuvarlanıyor,bu vakitte herkes denizde olduğundan boş kanımca..

Anne ördek,öğle vakti güneş tepede bir yere de kımıldayamıyor yavrularını koruyor güneşten.O kadar duygulandım ki,anne olmak böyle birşey galiba.. Gölge azalmasın diye hiç kıpırdamıyor..

Adrasan'da deniz pek de hayal ettiğim gibi değildi.Manzara güzel,oksijen güzel,ferahlatıyor insanı,bütün bir tatili nasıl burada geçirebiliyorlar pek anlamış değilim.Sakinliği cazip katılıyorum ama .. Ama.. Her yıl sektirmeden gelenler varmış. Bir de şu taş işinden nefret ettim desem yeridir.Taşlı kumsalı hiç sevmiyorum Ege'de incecik kumdur genelde.Denize girerken bile terlikler ayağımda zat_ı muhterem'e veriyorum çıkarken o benden önce çıkıp getiriyor tekrar falan.

Güneşlenirken ikimizde şöyle bir baktık birbirimize bu koku da ne diye,Plaj düzenlenmiş temiz düzgün hotelin bölgesi ama nasıl bir koku.. Bu tip tatil beldelerinin sorunu altyapıdır genelde ve dedik bizim gitme vaktimiz gelmiş.

Her yere girip çıktık,haftasonu olduğu için rezervasyon sıkıntısı vardı.Biz de Aslıhan Hotel'de karar kıldık.Akşam yemeği ve sabah kahvaltısı çok iyiydi.İnsanlarda güleryüzlü,ortam güzel.Hotellerin hepsi aynı sistemle çalışıyor ücretlerde yakın zaten birbirine iki kişi yarım pansiyon 120 tl idi.

Olimpos

Olympos(olimpos) Likya Birliği'nin liman kentlerinden..Yine tarih,deniz ve ağaç bir arada.Üniversitede belirli bir gruplarla takılmış Olimpos'a gelmemiş pek az insan vardır.Olimpos'a gelmek onlar için türbe ziyareti gibi birşey.Biraz kuytuda kalmış,fiyatlar uygun,eğlence de güzel olunca entelleşmenin zirve noktası.. Bu sebeple bundan 10 yıl sonra gider misin deseniz pek ihtimal vermem. Çıtırların içinde,kafası iyi o kadar arkadaşın için de kendimi pek bir dingin hissettim :)

Kalıntılar hiç önemsenmiyor,burada herşey para üstüne kurulmuş.Tarihi dokuymuş,muhteşem denizmiş pek mühim değil.. Sahilde aklınıza gelebilcek her türlü çöp var.Genç olunca,öğrenci olunca,özgür olunca pis mi olmak gerekiyor..? Sahil merkeze oldukça uzak,giriş 5 tl ben size yine Müzekart öneriyorum.

Deniz güzel,sıcak,dalgasız.. Ama yağlı ..! Ben farketmedim de zat_ı muhterem dikkatimi çekti ve anladım ki teknelerden mazot akıyor.Zaten bölgede mazot kokusuda bir süre sorun olmuş.Sahip çıkmıyorlar belli.Kim hangi belediye nasıl ulaşacak ki kendi halinde kalmış,nam salmış ,saldıkça daha da özensizleşmiş.. Birileri el atsa hale yola soksa fena olmayacak.

Eğer 25 altındaysanız,geyik yapacak arkadaşlarınız varsa,yada yeni bir çiftseniz,okey oynayarak tatili geçiririm diyorsanız,alkol tüketimini seviyorsanız,eğlence anlayışınız cıstık cıstıksa,paranızı da hesaplı kullanmak zorundaysanız daha iyi bir yer olamaz.

Yapılaşma yasak olmasından sebep her yer ağaç ev.. O ahşap kokuyu hep sevmişimdir.Odalar konforlu bence tek eksik tv ona da gerek yok böyle bir ortamda.Fiyatlarda uygun pazarlık usulü istediğimiz,yemeklerinden memnun kaldığımız,güleryüz gördüğümüz pansiyonda iki kişi yarım pansiyon 80tl kaldık.Ama aklınızda bulunsun adı nam salmış yerlere gitmeyin,Kadir,Türkmen,Bayram popüler olanlar ama başarılı değil,odalar temiz değil,yemeklerde karmaşa oluyor ve gereksiz kalabalık.Bir sürü cici pansiyon var,gezin ve öyle karar verin netten asla seçim yapmayın ben netten çok beğendiğim yerlerde hayalkırıklığı yaşadım.

April dedi ki...

Konaklama ne kadar uygunmuş :))
Denize mazot karışması çok ciddi bir sorun olsa gerek...Bence çözülmesi lazım aciyet ile!

Adsız dedi ki...

buras Türkiye mi inanamadım!! her taraf bilinçsizce yapılan mimari diyemeyeceğim ecüş bücüş binalarla doldu. yabancı bi ülke sandım. çok şükür böyle yerler kalmış

eslemce dedi ki...

anne ördek ne tatlıymış,kurban olurum ona ben...sende öyle bir yazmışsınki arkadaşım gözlerim doldu,minicik ördeğin ana yüreğine bak sen.

Alice dedi ki...

Olympos'u çok severiz eşimle :) ama denize mazot aktığını duymamıştım üzüldüm :( doğası çok güzel bir yer.geceleri ışıksız kumsalda dolaşmak da çok zevkli...anılarım canlandı şimdi :)

A m o n r a dedi ki...

tablo gibi bi güzellik...

YETENEK-SİZİN dedi ki...

herkesten olumlu şeyler duymuştum, tatil zamanım yaklaştıkça olumsuz yorumları görünce soğumaya başladım. Umarım güzel anılarla dönerim:(

hanife dedi ki...

Olympos'ta yolun sonuna doğru Vadi Pansiyon diye bir yerde kaldık 2 yıl. Küçük bir aile işletmesi. yemekler lezzetli, bahçedeki ağaç odalar küçük ama gece üstünüzü örtmeden yatamıyorsunuz. Ayrıca milli park girişine de en yakın pansiyonlardan biri (denize girmek için müze kapısından girilmesi gerektiği düşünülürse yürüyüş mesafesi önemli).
Adrasan'da da Ceneviz Pansiyon'da kalmıştık ve çok da güzel bir tatil geçirmiştik. Uygun, yemekler güzel, temizdi de.