İyi Ki Varsın Futbol !!

30 Ağustos 2008

lig başladı.. pardon,adamlar dünyanın parasını dökmüş Turkcell Süper Lig başladı..bu isim olayı da sanırsam ingiliz premier liginden çakma.. Aslında geçen hafta başladı da ben geçen haftayı hafızamdan silmek istediğimden galiba bu hafta başlamış gibi davranacağım.. fenerbahçe klasik başlangıçlarından birini yaptı ve ilk hafta 30 milyon taraftarını(35 bile olabilir,hergün bebeler doğuyor,eee her çocuk fenerbahçeli doğuyor) krizlere soktu..

kendimi bildim bileli futbol severim..hatta oynardım :P şöyle 10-11 yaşlarındayken..mahalledeki çocuklarla futbol oynardık,babam balkondan izlerdi.. bağırırdı,top bende olunca tezahürat falan yapardı.. ne bileyim bize normal gelirdi..şimdi kızlara futbol dediğinizde"22 tane adam bir topun peşinde ,ne saçma "falan diyorlar..gayet 3 yaş zekasıyla yapılmış bir açıklama olarak görüyorum.. bi kere teknik diye bişey var futbolda Allah ne verdiyse oynamıyolar tabii önyargılı birinden bunları anlamasını bekleyemeyiz.. ve heyecan var,kazanma duygusu var ve en önemli karşılıksız bir takım sevgisi var..


her dönem futbol muhabbeti yapacak bilgim olmuştur,seviyorum çünkü istem dışı takip ediyor insan.. futbolculara hasta olup da maç izleyen gruptan değilim yani.. zaten her gruplaşmış erkek kümesine hayran olmaya müsait bir grup da kız olur.. heryerde de belli ederler kendilerini..


üniversitede söyleşi için Aziz Başkan ve işte bir kaç yönetici,futbolcu gelmişti.. bende ünifeb'deydim ve elbette gitmiştim..o dönem fenerbahçe'de oynayan Tuncay'a aşık bir grup kız vardı,göz var nizam var.. tamam adam güzel oynuyor,o dönem en popüler günleri ama o salkım saçak saçlara mı aşık oldun evladım diyip yolasım geliyordu kızları.. futbolun f'sinden anlamayıp hatta işi abartıp bir tek david beckham'ı tanıyan o uyuz kitle söyleşiyi ismail yk konserine çevirmişti...


futbol bi de azıcık laf sokma yeteneği gerektirir.. atik olacaksın,ben x takımı tutuyorum demekle olmaz,takımın yenildiğinde sessizce sıvışmayı bileceksin ya da en büyük rakibini yendiğinde o takımı tutan tüm eşrafın burnundan fitil fitil getirmeyi bileceksin.. bizim evde kaçak yok,herkes aynı takımı tutuyor.. ama zat_ı muhterem cinconlu ayy pardon cimbomlu.. biz zaten her maçta bir aktivite yaşıyoruz,ben kafi gelmiyorum,babama kadar uzanıyor mevzu.. ona bile sataşıyo telefondan,söyle ona şöyle şöyle.. fanatikler arasında kaldım.. öyle ki tehtid bile edildim.. zat_ı muhterem,imzalar atılırken ben cinconlu oluyorum diye de bir kağıda imza atacakmışım öyle dedi :P höh dedim..


hayatımızın içine girmiş,bizim gibi üçüncü dünya ülkelerinin en büyük eğlecesi de bu işte.. ne yapalım hepimizin yapabildiği,anlayabildiği,yorumlayabildiği,takip edebildiği tek spor.. bizi birleştiren,sıkıntılarımızı unutturan,küfür edip rahatlatan bişey futbol bizim için..


ve herkesin bildiği gerçek,güzel bir kitap ismi

"futbol asla sadece futbol değildir"


0 yorum:

Related Posts with Thumbnails