12.12.2012 - Maya Takvimi - Muhteşem Yüzyıl - Beddua

12 Aralık 2012
12.12.2012

Mistik derler Akrep için mistik meraklarım vardır da rakamlar tarihler falan yok hiç benimle olmadı.Doğum tarihim,evlilik tarihim yok mezuniyetim falan hiçbiri uyumlu değil.Annem geçen gün beni bir mevzuda rahatlamaya çalışıyor ama bildiğin Devlet Bahçeli hesabı."İşte 6 Şubat'ta evlendin hmm 6 Eylül'de nişanlandın sonra o çok sevindiğin konu da 6 Ekim de oldu. Ne zaman mezun oldun sen 6 Haziran mıydı?
Sonra doğum günü tarihinin toplayıp doğum yılının rakamları toplamından çıkartıldığında yine 6 rakamını elde ediyoruz.Senin o iş olacak bak ayın 6'sı çünkü uğurlu günün."Höh yani klasik balık ,böyledir balıklar baktılar mantıklı bir yol yok illa sizi mutlu edecekler ya her türlü antinkuntin açıklamaları bulurlar.

12.12.2012 'de aynı hesap bugün bakın şimdi doğuran doğurana millet çoktan randevusunu ayarladı.Nikah salonları da tıklım tıkış.Tarihler neyi nasıl etkilesin yahu inanacak tutulacak dal kalmadı tarihlerden medet umar olduk.Bir de 00:00 'da dilek dileyen bir kitle vardır ki,elin aç dua et desen cıksss ergen duası denilen birşey varsa bu 00:00 11:11 16:16 dilekleridir.

Devlet Bahçeli demişken onun da hesap-kitap yapmasının sebebi yine hüsrandan ileri geliyordu.Ele avuca gelen başarılar olmayınca dört işleme sarılıp Mhp'nin 40.yılını buluvermiş,yükselişi bu rakamlara bağlamıştı.Genellemelerden nefret etmekle birlikte rakamlarla oynamanın potansiyel mutsuzluk belirtisi olduğunu söyleyebiliriz.Yani 12.12.2012'de nikah kıydığınızda boşanmıyorsunuz aynı tarihte doğurunca çocuk hayırlı oluyor falan.. Kıskanıyor da olabilirim belki :) 13.13.2013 gibi bir tarih olmadığına göre muhtemelen yine hayatımda birbirinden uyumsuz bir tarihte doğururum kesin.

Maya Takvimi

Belki de tarih mevzusundan bu kadar sıkılmamın sebebi 21 Aralık hikayesi.Radyo dinlemek,tv izlemek,gazetelerin ana sayfası hatta twitter bile daraltıyor.Kıyamet kopacak mı ? kopsun mu ? yok kopmayacak ama bazı görülmeyen katmanlar atlayacağız falan.Ne kadar boş-beleş insan varsa.Varlıklı ,keyfi yerinde yaşam savaşı vermeyen insan varsa aynı hikayeyi çevirip duruyor.Normal bir mevzu bulmaz bizi zaten petrol çıksın ne bileyim yeni muhteşem bir enerji türü falan bulunsun topraklarda.Yok saçmasapan ne varsa biz varız içinde.Şirince'ye bu yaz gitmiştik.O kadar minik,kendi halinde cici bir yer ki bu hikayede tek tesellim turizme faydası olması.Yoksa insanoğlunun beynini bu kadar uzun süre böyle bir mevzuyla işgal etmesi inanılır gibi değil.




Kıyamet koptu zaten bebeklere tecavüz edildiğinde koptu,çocuğunun tecavüz ettiği kızın cinsel organını yakıp öldüren anne bunu yaptığında koptu,bir gencin aşkıma karşılık vermiyor diye sevdiği kızı öldürdüğünde koptu,şerefsizin birinin lanet ettiğim topraklarını paylaşamadığı için bir kardeşimizi daha şehit ettiği zaman koptu,karınız aldattığında,çocuğunuz kanser olduğunda,kocanız ağzınızı burnunuzu kırdığı zaman koptu,dünyada bugüne kadar yapılmış tüm savaşlarda anneniz babasız evlatsız kalan tüm insanların kalplerinde koptu zaten kıyamet..
Hepimiz kıyameti kendine değil mi? Herkesin kıyameti zaten öldüğümüzde kopmayacak mı?

Muhteşem Yüzyıl

Show Tv'de yayınladığı süre içinde hiç izlemedim.Hatta itiraf edeyim hocam olan Rtük Başkanı Davut Dursun'a mail attım daha önce iletişim kurduğum adresinden.Rtük' de şikayet ettim.Hatta insanların etmesi için de çaba gösterdim sanırım Kanuni'nin şarap içtiği bir sahneydi ki Meral Okay üzüm suyu içiyor demişti (!) orada koptum.Ne var yahu padişah şarap içmiyor muydu ? Hem içip içmediğini nereden biliyorsun da iddia ediyorsun diye söyleniyorlardı insanlara yahu içiyorsa onun kanıtı göster o zaman denildiğinde üzüm suyu zaten cevabı geliyordu.

Ülkeyi bölmek istiyorlar,misyoneler,ermeniler,kulisler,lobiler falan filan kim bunlardan bahsetse beynini sadece dizi izlemeye odaklamış yozlar güler üstüne bir de geyik çevirir.Hamaseti severim itiraf edeyim Türk olmaktan sebep ama kör de değilim.Eleştirilemeyecek hiçbir tarihi karar,kişi,medeniyet yok benim için.Putçu değilim bazıları gibi.

Diziyi Star tv'ye geçtiğinden beri izliyorum.Sanırım yazarın da ölümüyle iyice sapıtmaya başladılar.Kanuni'nin ilan_ı aşkları bitip tükenmemekle birlikte,oğlunun halvetleri sonra ufak oğlunun daha çocuk yaşta "karı istirem" halleri..Kadınların yatağına girmek için çıldırdıkları,ayran gönüllü padişahımızın prenses,rus,arap vs demeden biraz dişe dokunur herkesle yatmak için yanıp tutuşması.Padişahların aldığı eğitimi,kültürü,önceliklerini azıcık bilen biri bu Kanuni neden eline bir Kuran-ı Kerim alıp okumuyor neden namaz kılmıyor ? diye düşünmez mi?Adamın tüm derdi kadınlara mücevher yapmak,kasına kapişon takıp sokakta gezmek,Hürrem'e hergün yaptıkları ettiklerinin ifadesini vermez.Hem kadın Osmanlı'da kıymetsiz diyeceksin hem adam kadınların elinde maymun olmuş gibi anlatacaksın.Farz et ki maymun olmuş anlatamazsın arkadaş.Burası Amerika özgürlükler ülkesi değil tuvalet kağıdına Hz.İsa'nın fotoğrafını basıp bunu satanların ülkesi değl burası.

Mesela yerse bir Atatürk dizisi yapsak.Atatürk Çanakkale cephesinde savaşmasa,Samsun'a çıkmasa ne bileyim ufkumuzu açan inkılapları yapmasa.Hergün başka bir kadınla yatsa,rakıyı dayasa,tüm bürokratların ayağını kaldırmak tanrılaşmak için çıldırsa falan ? Nasıl olur ,rezalet olur.Böyle birşeye müsaade eder misiniz ?Ne farkı var Kanuni'nin Atatürk'ten sizin için olabilir ama benim için yok ikisi de kıymetli.

Tarih dergilerini yalayıp yutarım biraz tatlı dilli bir tarih öğretmeni falan bulsam hala peşini bırakmam.Hani böyle bilinmeyen gerçekler biraz efsane biraz hikayeleştirme falan bende bayılırım.Hala ortaokulda dinlediğim hikayeleri anlatırım unutmamak için.Hani sadece bizim tarihimiz de değil uzak ,yakın her tarihe birer hazinedir.Ama bu kadar hoyrat kullanılmaz Erdoğan'ın tavrı biraz "ben bilirim höyttt "yapaylığında evet kadınlar kesilip doğranırken bir başbakan olarak bunu dert edinmesi saçma ama ne demek istediğini anlıyorum.

Babanızı annenizi kaybetseniz mesela iyi-kötü şeyler yapmış olsa.Öldükten sonra baban şu kadınlarla gezdi tozdu,hırsızlık yaptı lafının konuşulmasını ister misiniz?Gerçek bile olsa dayanabilir misiniz buna,neden canınız kanınız çünkü.Tarihte böyle bizim,benim,senin çocuklarımızın.Neden bu kadar aşağılık lanse edilsin ki?
Bu neye hizmet eder en fazla dört sezon izler gidersiniz ama toplumun yozlaşmasına yardımcı olursunuz.

Beddua


Haber izlemiyordum uzun zamandır.Bir akşam zat_ı muhteremle yemeği erken yedik ajansı dinlemeye başladık :) Böyle birşey vardı değil mi ufakken ajansı aç der hala yaşlılar.Bir araba var cayır cayır yanıyor.Bir kadın sesi ağlıyor ,bağırıyor yanıyor diyor canlı canlı yanıyor.Şükrü Mançu ,Bursalı bir işadamı varlıklı bir ailenin çocuğu aynı varlıkla orantılı hız limitleriyle ünlü bir arabası var.Zaten nasıl birşeyse bu ya çoook pahalı arabası olanlar yapıyor bu saçmlağı ya da çok kötü arabası olanlar.Daha önce iki kere daha alkollü araç kullanmış ,ehliyetine el konulmuş.Ama vazgeçmemiş.Yine hızlı alkollü mü bilemiyorum yanarak ölen gencecik bir insan için vermediler bu detayı.

İyi ki de vermediler.O araba yanaren ve televizyon başında ağlamak üzereydim.Ben böyle duygusallaşmışken zat_ı muhterem belki o değil ,onun yüzünden bir başkası yanıyor olacaktı şimdi dedi.Hani su testisi hikayesi ölüm olunca kıyamıyor insan ne diyeceğini bilemiyor.Ama 30larına varmış bir insan alkollü,bu hızla araba kullanıyorsa ya ölecektir ya birini öldürecektir.Bunu umursamıyordur.

Zat_ı muhterem trafik canavarıyla benden çok uğraştığı için daha gerçekçi bakabiliyor olaya.Tatilde canımızı tehlikeye atan bir sürücüyle karşılaştık.Bir sürü erkek arabaya doluşmuş ellerinde biralar tehlikeli hareketler içinde giriyorlardı.Çok can sıkıcı bir durumu atlattık çok korktum. Ve dua ettim "İnşallah kimseye zarar vermeden kendi başınızı yersiniz,bir duvara çarpıp belanızı bulursunuz" diye :/
Beddua etmek ne kadar kötüdür bilirim hatta döner dolaşır edeni bulur derler ama bizi öldürmek isteyen adamlara başka bir laf bulamamıştım.

O gün emniyet kemeri takmadığı için arabasının altında kalan yanarak can veren genç işadamı elbette ölmek istemiyordu.öldürmek de istemiyordu.Ama yaşam hakkımıza da saygı duymuyordu.Belki ona da birisi beddua etti :/ Kader-kaza mevzusuna pek girmem üzerine düşünmem çünkü tartışılmayacak konular listesinde benim için ama şunu biliyorum ki bazı sonları biz seçiyoruz.Yani parayı veren o arabayı almayı nasip eden Allah ama alkol alıp 320km/h yapan biziz..Dilerim trafik cezaları insanların iliklerini kurutacak kadar ağırlaşır,son tweet ise cidden ders niteliğinde..






4 yorum:

tosbağanın dünyası dedi ki...

harika bir yazı olmuş canım hepsine aynen katılıyorum..ayrıca o kazada ölen beyefendi bursa da başka canlarada sebeb olabilirdi o twitten sonra üzülsemmi bilemedim

1800lerde Yaşayan Kabarık Elbiseli Kız dedi ki...

farklı konuların karışımı güzel bir yorumlama getirmişsin

rahat yazar dedi ki...

ne güzel yazı gündeme dair herşey var:) bizde çok teknolojik imkanlar olamadığı için belki de kanuni dizisinde harem olaylarına odaklandılar sadece.
sonuçta dizi kurgu, ciddiye almazsak sorun yok ama düşününce dediğin gibi tarihsel gerçek olaylar sadece entrika, ilişki ekseninde yaşanmadı.

cicileydi dedi ki...

sen hep böyle gündemi derleyip yazılar paylaşsana :)
çok zevkliydi..

Related Posts with Thumbnails