Hobbit : Beklenmedik Yolculuk

27 Aralık 2012

Bu vakitlerden tahminen 6-7 yıl önce zat_ı muhterem'in öğrenci evinde odasında duvarın %25i kaplayan bir afiş vardı.İçerik belli ki Yüzüklerin Efendisi ama afişteki tek karakterLiv Taylor! İçimden dedim ki ben bu posteri indiririm bu duvardan.Bir baktım kendime alakam yok kadınla,abla bembeyaz süt gibi gözlerden nehir akıyor adeta.Yeterince beyaz değilim işin vahim olan kısmı gözlerim ela ancak ağlayınca ve güneşe bakınca yeşil oluyor.Abla ile yarışmanın alemi yok.Pes etmedim tabi o gün değil ama o günden ortalama iki hafta sonra o afiş o duvardan gitti.Nereye gittiği sorgulanmadı bile çünkü yerine birlikte çekilen fotoğraflarımız gelmişti :)Ufaktım yahu 20li yaşların başındaydım,boş işler işte duvarda afiş varmış Liv Taylor varmış olsun len ne olacak?
Thorin

Yüzüklerin Efendisi serisini bir şekilde izledim.Hatta kitabı okumaya çabalayıp bırakmışlığımda mevcut.AÇıkcası fantastik filmlerden pek hoşlanmam.Önceleri daha gerçekçiydim galiba ya da zihnim daha mı doluydu bilmiyorum ama filmin içine giremiyordum.Gerçek olmadığı için bazen çocuksu bazen de abartı geliyordu.Avatar'ı hala izlemedim mesela.. Filmden önce sinemaya birlikte gittiğim arkadaşıma itiraf ettim.Sıkılabilirim,sıkılırsam seni de sıkabilirim dedim :)

Film 3D idi ve altyazısız dublajlı ,yanlış bir karar olabilir.Bilemiyorum filmin içine girmek açısından benim için iyi oldu.Çünkü altyazıyı okumayayım kulağım gelişsin,yok okuyayım film çok terimsel falan derken iyice kopacaktım.Siz sağlam bir izleyiciyseniz elbette altyazılı izleyeceksiniz.


Hobbit,Yüzüklerin Efendisi yazarı Tolkien'in torunlarına yazdığının iddia edildiği Yüzüklerin Efendisinden önceki dönemi anlatan bir eser.Kitap yine 3 seri olarak sinemaya uyarlanacak ve elbette her defasında merakla beklenecek.Serinin ikinci filminin tarihinide şimdiden verelim 13 Aralık 2013 Karakterleri özlemişiz eski kemik kitle üstüne yenileri de gelmiş elbette.Minnak,maceracı,sempatik cüceler :)
Bilbo Baggins
Ejderha Smaug cücelerimizi yerlerinden yurtlarından dağlarından etmiş uzun yıllar önce,kral Torin ise babasının intikamını ve elbette dağını geri almak istiyor.Gandalf'ın yardımıyla yepyeni maceracı cücelerin ve elbette başrolde Bay Bilbo'nun eklenmesiyle keyifli bir yolculuğa çıkıyorlar.Ama ne orclar ne troller türlü tıynette garip yaratıklar onları yollarından çeviremiyor.Filmin ikinci yarısı daha keyifli,bittiği anda bir hüzün kaplıyor içinizi en az bir yıl daha beklemek büyük bir acımazlık gibi geliyor.Tadı damağınızda kalıyor.


Yüzüklerin Efendisi filmini ilk kez duyuyorsanız bile ki olmaz ya hadi olabilir.Yine de filmden keyif alacaksınız herşeye sıfırdan başlayabileceksiniz.Fantastik kurgulara karşı önyargınız var ise güzel bir başlangıç olabilir.Kendinizi korkutmamış hem de eğlenmiş olursunuz.Çocuk filmi diyenlere ise hayatın bir oyun olduğunu söyleyin sadece.Ya da çocuk olmanın kötü birşey olmadığını...

Sevimli mi Tehlikeli mi Gollum :)

Gandalf Amca
Troller

$180,000,000’lık bütçesiyle izlenmeyi hakediyor Hobbit,vizyonda şu sıralar daha iyi bir film yok.Yüzüklerin Efendisi hayranlarını hayalkırıklığına uğratsada benim gibi mevzuya çok hakim olmayanları sarıp sarmalayan bir film.Birkaç saatliğine Orta Dünya'yı ziyaret etmek herkese iyi gelecektir.

2 yorum:

rahat yazar dedi ki...

yüzüklerin efendisi serisinin ilk halkalarını sinemada izlemiştim yıllar önce Hobbit de güzel olabilir(:

Ruhsuz Atmaca dedi ki...

Yüzüklerin efendisi baba filmlerdendir. Hani sinemasal olarak pek bir şey söylenemez. Çünkü ne gerçek mekan, ne de doğal ışıkla çekilmemiş. Çekilmişse de çok kısa bölümleri çekilmiştir. Ama dönemsel ve kurgusal bir şey anlattığı için baba film olma sıfatını alıyor. Serinin bu bölümü her halde ikicisine hazırlık olduğu için pek istenilen seviyede değil. Ben esasen pek beğenmedim(Diğerlerine nazaran).

Related Posts with Thumbnails