Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz

16 Aralık 2012
Ben hayatımda hiç Aziz Nesin okumadım desen ne dersiniz ? Ayıplayanlarınız olacaktır , muhtelemen ideolojik olarak yaftalayanlarınız olacaktır.Ama okumadım,kendimi okumaktan sakındım.Tartışmaktan benim kadar haz alan çok az insan tanırım.Karşıt görüşler,sivri tipler hep beni kendisine çeker.Ama bazı kişilerden kendimi garip bir şekilde sakınırım. Levent Kırca mesela Allah'ım görmeye dayanamam,dinlemeyi hiç denemedim bile.. Fazla iğneleyici olmak bana hep gerçekdışı gelmiştir.Yani iğnelemenin ayarı kaçtığında niyet iğnelemek ,olası yanlışı düzeltmek değil "herşey yanlış ben doğruyum" demek amacında gibi gelir.Bu da benim için yeterince sığ bir bakış açısıdır.Bu sebepten Aziz Nesin okumadım hiç,benim için inandırıcılığını yitirecek kadar "fazlaydı" Sadece muhalefetten ekmek yemek , benim için fazlaydı.

Nesin'in eseleri ,aptal bir toplum için fazla ilgi gördü,demek ki düşündüğü kadar aptal bir toplum değildi.Aynı pencereden bakmadığımızı düşünürsek muhtemelen tabir ettiği "aptal güruha bende giriyorum :) Bu duygularla gittim oyuna ,büyük önyargı değil mi :) Aziz Nesin zincirimi bir oyunla kırmak istedim. Kırdım mı ? Nesin'i nükteleri seven yaşlı amcalarla eşleştirdim zihnimde düşündüğüm kadar "sert" değil kafamdaki silüeti ama sıradan en azından günümüz için sıradan belki

Mert Turak ve Hasibe Eren

-Oyun yavaş başladı ve hiçbirzaman hızlanmadı :) Şimdi hızlanacak şimdi patlayacak derken oyun bitti.

-Fazla profesyonel olmanın verdiği bir duygu ile amatör oynama sevdasına tutulmuşlardı.Elbette düşündükleri kadar profesyonel değillerdi.

-Zaman zaman oyunda değiliz de provada mıyız acaba? diye düşündüğüm oldu.Seyirciye ciddiyetsiz bir yaklaşım hmm bir sallamazlık durumu vardı.

-Nesin 'in Türk halkını aptal nitelendirmesinden midir bilmem aynı replikler  anlayalım diye belki 100 kere tekrarlandı,tekrarlandı,tekrarlandı.Ara ara gözüm kapıyı aradı,kaçıp gitsem mi dediğim anlarda zat_ı muhteremi de ilgisiz bulsaydım ilk perde de kaçacaktım.

-Başrol oyuncusu Mert  Turak başarılı bir performans sergiledi.Trt'de Başrolde Aşk denilen bir dizi vardı.Orada Aytek adlı karakteri o oynuyormuş cidden çok şaşırdım.O zaman da başarılıydı.

-Hasibe Eren ona verilen rolde olmasaydı gerçekten oyunda büyük eksiklik yaşanacaktı.

-Oyunun Lüküs Hayat gibi bir efsane olacağına dair yorumlar okumuştum gitmeden önce.Akıllarını kaçırmış olmalılar.Lüküs Hayat'ın ondabiri kadar bile emek yoktu.

-Ses ciddi bir sorun oldu,oyuncular içlerine içlerine konuşuyorlardı,duymak için büyük çaba sarfettik.

-Oyuna ilham veren eserin bundan 30 yıl önce yazıldığını düşünürsek konunun işlenişinde bir güncelleme yapılması gerekiyor.Çünkü dünya değişti ,espri anlayışımız değişti,bilindik klişe şakalar güldürmekten çok daraltıyor.

-İğnelemeler aslında sevimli bir boyutta kalmış,hatta sadece iğnemelerin olduğu sahnelerde amaçlanan keyifl anlar zaman zaman yaşandı.

-Bürokrasiden nefret eden biri olarak dalganıp coşmam gereken oyunda  dalgalanmadan duruldum :)

Bitirmesem onlarca madde yazabilirim.Kötü  bir oyun değil ama çok daha iyi işlenebilirdi.Yönetmenin Kenan Işık olması beni ayrıca hayal kırıklığına uğrattı. İki saat kırkbeş dakika boyunca sadece bir kez güldüm onu da şu anda hatırlamıyorum.Sanırım Hasibe Eren'in sahnesiydi.Belki benim iyi bir günüm değildi,belki cidden önyargılıydım.Yine de mecbur kalınan sıkıcı kış günlerinde gidilmeli,tiyatrodan kimseye zarar gelmez :)Haftaya başka bir müzikal var bu sefer Devlet Tiyatrosu sahnesinde,dilerim o da beni hayalkırıklığına uğratmaz.

1 yorum:

hulya dedi ki...

merhaba yazini gorunce bende yakin zamandaki tecrubemi paylasmak istedim.bu bahsettigin tiyatro oyununu gaziantep sehir tiyatrosunda seyrettim.oyuncularin hicbiri taninmis insanlar degildi.ben de on yargili olarak gittim.ama yaklasik 3 saatin nasil gectigini anlamadik.gercektan oyunun hakkini verdiklerini dusunuyorum.biz cok memnun kaldik.senin begenmemene uzuldum.

Related Posts with Thumbnails