-Kronik Bayram Salaklığım-

10 Aralık 2008
bayramları seviyorum,bayramlar yaşatılsın,nesilden nesile geçsin istiyorum.. anlamını,değerini yitirmesin istiyorum ama Allah var,canım hiç bayram aktivitelerini yaşamak istemiyor..

yani misafir gelecek tetikte bekliyorsun,telefonda daha önce hiç tanışmadığın,yolda görsen tanımayacağın annenin amcasının kuzeninin "ellerinden öptüğünü" söylüyorsun,misafir geliyor ikram da bulunacağım diye debeleniyorsun bir de burun kıvıyorlar aman çok yedik,ayy almayalım,ben sadece "su " alayım diyor misafir bir de santigrat üzerinden derece veriyor:

"ılık gibi olmasın ama ne bileyim soğuk da olmasın,ılık olsun ılık ılık.." lan,sevgili misafir kahve iste,soğuk bişey iste,onu iste bunu iste.. madem bu kadar sorunlusun su konusunda evinde iç ya! su içmeye mi geldin onca yol.. evime gelen ve bu yazıyı okuyan sevgili arkadaşlarım hayret edecektir zira takla atarım onları mutlu etmek için.. ama böyle durumlarda da garip oluyorum..

bu akşam misafir geldi,ben iki gündür değiştirmediğim üstümü mecburen değiştirmek zorunda kaldım,biraz gerildim tabii.. saat biraz geç olmuştu,iyice yayılmışım,zat_ı muhterem'den havadisleri alıyor,kıkırdıyorum hooop dağıldım bir anda.. o saatte,giyin,saçını başını yap,makyaj yap gözümde büyüdü,yapmak da durumundaydım,gelenler az önce günay'da sahne almışlarda sonra bize gelmiş gibilerdi çünkü..

ziyaret,bayram ziyeretinden çıktı,akşam oturmasına dönüştü.. çay yapıldı,üfürükten prensesiniz çay ikramını yaptı,herkese tek tek itina ile eğildi,gülümsemesini takındı,kadınlı erkekli oturan dokuz kişilik grup teşekkür etti.. ve prenses salondan ayrıldı.. ama o da ne ? arkadan uzun bir sessizlik sonra patlatılan kahkahalar..

ikramı yaptıktan sonra ben,şu an bunları yazan şu salak insan salonun ışığını kapatıp çıkmışım salondan,millet karanlıkta ellerinde çay öyle kalakalmışlar..önce korkmuş sonra da gülmeye başlamışlar.. yerin dibine girdim ve ardından çıktım.. şu an size o an ki duygularımı tam olarak ifade edemem,niye çünkü ben aynı olayı bundan bir kaç bayram önce de yaptım ???

şimdi,aranızda bunu psikolojik açıdan yorumlayabilecek akademik bilgiye sahip birileri veya yine bunu yorumlayabilecek yeterliliğe sahip birileri varsa çok sevinirim.. zira bunu sadece bayram da yapıyorum .. kesin bazı anlamları olmalı..

bilinçaltım bana ve misafirlere sinyal veriyor galiba,bu çay servisinden sonra ömür billah misafir görmek istemiyorum.. arkamdan gülen aile dostlarına çok fena dalmak istiyorum,işin kötüsü hala kendime gülüyorum :)

23 yorum:

Adsız dedi ki...

hahahhahahha
yazının can alıcı noktasında puhahahahaha oldum prenses, hala gülüyorum. Allah iyiliğini versin.
harika bir anı olmuş hepiniz için.

pRncfRn dedi ki...

hay allahım hiç güleceğim yoktu prenses ya, allah sana ömür versin :)

ve hep böyle neşeli ol!

Adsız dedi ki...

kani bizim burçların hamurunda mı vardır nedir?
bende misafiri hiç sevmem
anneme bakıyorum kadın misafir gelince kendini kırıp geçiriyor
babam desen zevkten dört köşe.. nasıl misafirperver insanlar ben kime benzedim bilmiyorum üstelik ben kendi arkadaşlarım geldiğinde bile bi süre sonra gitsinler istiyorum bana darallar basıyor.
mumu ve annem buyüzden sürekli azarlıyor beni çık şu odandan biraz insan içine karış diye:)

Adsız dedi ki...

çok güldüm :)) bende bayramları seviyorum ama şu misafir tantanası yokmu ahh işte bunu sevmiyorum zaten pek misafir gelsin gitsinde sevmem , anneme göre yabanimişim :)

her bayramda mutfakda köle ısaura modeli oluyorum :))

41 kitchen dedi ki...

Valla onu bunu bilmem ama gelenler için de senin için de çok hoş bi anı olduğu kesin:D bayramlar bence birinci dereceden yakın akarabalarla geçirilmeli. Dıdısının dıdısılarlar biraz samimyetsiz oluyor bence de. Bir de günay muhabbeti çok komik olmuş:D cidden bazen düğüne gider gibi geliyorlar ziyarete, hele de yeni gelinler:D iyi sabahlarrr

Üfürükten Prenses dedi ki...

@cansu: gül tabii şekerim ,kop hatta :) herkes güldü zaten ,böhüüü

@prncfrn:amin,hepimize uzun ve sağlıklı ömür versin Allah..
yahu neşe mi desek salaklık mı desek ,ne desek:)

@kanim:tamamen katılıyorum söylediklerine.. bana yapaylık sinir bozucu geliyor,gidiyorsun kırıtarak oturuyorsun,böyle yapmacık haraketler.. misafir seviyorum ama rahat olan misafir seviyorum,kalkıp çayını alan misafir mesela:) bende ark gidince öyle yapıyorum çünkü,böyle şeyleri sorun yapan misafirlikleri sevmiyorum..

biz birbirimize gidelim yeter kanim ehi ehi:)

@nalan:hah bende yabaniyim ne demekse o! annem de öyle diyor..!

@htc:hiç tanımadığın kimselerle zoraki yakınlıklar kuruluyor,bana samimi gelmiyor.. yeni gelinler çok fena canım,altınlar rüküş kıyafetler,kınıyorum ama asla yapmam yani :)

Adsız dedi ki...

Ahh ahh bayramın neresini seviyorsunuz diye bi soru patlatim ilk önce. Bak üfürüküm yabaniliğim bu yöndede agır benim hiç sevme biyere gitmeyede insanların bize gelmesinide. Neyse efenim kendimden cok bahsettim hemen konuya geciyorum. Başını okudugumda ben daha ciddi bam teline dokunan bi yazı bekliyordum ama sonu okudugumda kahkahalara boguldum. Güzel bir bayram anısı olmuş. Yüzünün hep gülmesi dilegimle...

Camilla dedi ki...

ahahhaaa X) ya ben de gelim yaw bu bayram ewde olmayınca ne tatlı yiebildim ne misafircilik oynayabildim be

beliz dedi ki...

hahahah ışıkları söndürmek iyi fikir valla prenses hadi için çayınızı gidin manasına hani kapanmak üzere olan bazı yerlerde yavaş yavaş ışıkları kapatmaya başlarlar ya onun gibi olmuş,deneyecem bende bi ara çok oturup beni bayan misafirlere...

babegazelle dedi ki...

misafirden kaçmak için memlekete gitmedim annemle,ama hakikaten üfücüm senin bilinçaltı hadi için de gidin sinyali vermiş resmen hehehe

Üfürükten Prenses dedi ki...

@kuzum:amin canım hepimizin gülen yüzü hiç solmasın,trt spileri duası gibi oldu ama :)

@camilla:gel yavrucum,gel sen yap şu hizmetleri yoksa boğucam ben misafirleri :)

@beliz:Allah'tan kimse yanlış anlamadı aa gidin mi diyor bu kız gibilerinden :)

@babe:niye gitmedin şekerim memlekete gitseydin de kız görseydi millet :)

bu arada "memleket nere" diye gayet iğrenç bir espri yapmak istemezdim ama o kadar sıkılıyorum bugün yapacağım :)

stickman dedi ki...

aşıksın dırırıttıttt sen aşıksın arkadaş. sen yine odadan çıkarken yanan ışığı kapatıyosun. ben herhangi bi gün, bi gündüz vakti, bi yerlerden çıkarken ışığı yakıp çıkıyorum. benimkide böyle bi sapıklık işte napıyım :p

RuYaYLa dedi ki...

Prensesim bayramda hiç yapmadım ama normalde bende pek yaparım onu benim ki alışkanlıktan odadan çıkarken ışıkları kapatıveririm :)) hey pişt gibi sesler yükselince döner açarım hep beraber güleriz :D yalnız değilsin canım :D

kırmızılı dedi ki...

harika ya olur böyle vakalar :)
bende yapıyorum ama misafirlere hiç denk gelmedi :)
kız kardeşim normalde sakarya da,o geldiği zaman,bizim odada falan oluyo ben oturma odasına gidiyorum,giderken ışığı kapatıveriyorum:)

Primarima dedi ki...

Eee olur öyle arada sırada:)bayram sendromu diyelimmi?

Unknown dedi ki...

insan dalgın olunca normaldir bende de oluyor böyle şeyler aklında o sıra ne vardı acaba ben ona takıldım :d

chocolate's lover dedi ki...

Bende bir bayram iki grup gelen misafirin bir kısmını içeri alıp diğer grubun suratına kapıyı kapayıp apartman boşluğunda ayakkabılarını çıkarmaları için başbaşa bırakmıştım.O daha beter...

Ay BU KIZ dedi ki...

Üfürükten Prenses dedi ki...

@stickman:aşık mıyım,evet niye bu kadar uzun sürdü ki :DD kaç yıldı aşkın ömrü ?

@ruyayla:ohh valla sevindim yalnız olmaıdğıma :)

@kırmızılı:onun varlığını kabul edemiyorsun demek ki eve gelince:D

@primarima:bayram sendromu evet olabilir,güzel saptama:)

@çileklisüt:o sırada aklımda,"acaba ne zaman gidecekler" ve "niye sevgilim yanımda değil" düşünceleri geçiyordu..

@chocolate's lover:Ayy senin ki de süper yaa,off ne güldüm.. kapıda kalan grupta olduğumu düşünemiyorum ya,bayıldım bayıldım :D

@aerodinamik yar:teşekkür ederim canım bu cici kalp için..
ama bende yapmak istiyorum nasıl yapılıyor :(

Adsız dedi ki...

merhaba prenses, yazdıklarını okumayı seviyorum ama şu noktadan sonra boşluk bırakma ve gereksiz boşlukları ortadan kaldırma olayını halledebilsen harika olacak bence. selamlar.

Üfürükten Prenses dedi ki...

deniz ;
teşekkür ederim ama dürüst olayım ne demek istediğini anlamadım..
bahsettiğin şey türkçe kullanımındaki bir hata mı yoksa tamamen yazının dizaynını etkileyen fiziksel bir çirkinlik mi?

noktadan sonra boşluk bırakma;derken bir sonraki cümleye başlarken mi boşluk bırakıyorum :) vallahi anlamadım :)

gereksiz boşluk olarak adlettiklerini de ayrıntılı olarak hatta örnek vererek yazarsan daha iyi yazılar yazabilirim denizciğim..

teşekkür ederim ilgine ve iyiniyetine..

Böcek dedi ki...

bu misafirler yüzünden adım sosyopsikopata çıkacak en sonunda..
kaçmaktan bi hal oldum..bitti hele şükür de hepimis kurtulduk:PpP

özii dedi ki...

Ne kadar basma kalıp değil mi şu bayram ziyaretleri ...
Bende nefret ederim ve gerilirim. yabani derler , hala bu yaşımda bile. Ama umrumda değil , sevmiyorum işte...

Sevgili prensens ışığı söndürmekle az bile yapmışsın :))) Herkes evineee deseydin keşke :D

Related Posts with Thumbnails