Kızımız da Pek Güzelmiş !

11 Aralık 2008

Bugün internette bu haberi okuyunca içten içten mutlu oldum


Aslında habere konu olan bölge öyle Anadolunun ücra köylerinden ya da adı sanı unutulmuş kasabalarından değil İstanbula birkaç saat uzaklıkta olan İzmit.


Bağlantıya tıklamaya üşenenler ya da bu haberi görmeyenler için özetlemek gerekirse olay şu;


İzmit’in köylerinde yaşayan ve evlilik çağına gelmiş olan erkekler ve kızlar her sene dini bayramlarda ortak bir alanda toplanıyor ve buluşuyorlar burda birbirlerini beğenen çiftler daha sonra görüşebilmek için birbirlerine numaralarını veriyorlar.


Olay televizyonlarda ki nefret ettiğimiz izdivaç programlarından çok da farksız değil anlıyacağınız ama burda herşey okadar net ve dolambaçsız ki kızlar ya da erkekler ailelerini de yanlarında getirebiliyorlar ve onlarında onaylarını alabiliyorlar.. kimse de "bu beni kandırır mı acaba" "art niyetli midir" "ulan burda tanışılan adamdan ne olur ki" diye düşünmüyor.


Üstelik kuyruklar almış başını gidiyor katılan insan sayısı az buz değil.Başlık parası olayı var mı bilmiyorum gerçi ama eğer o da yoksa bu uygulama bana çok uygulanabilir geldi sonuçta köyler ve kasabalar çok küçük yerlerden olduğundan oralarda sevdalık yaşamak çok zordur.kızlar gönülleri olsa bile biri duyar görür korkusundan rahat hareket edemezler bu yüzdende ailelerinin münasip gördüğü x kişiyle evlenmek zorunda kalırlar çoğu zamanda akabinde karınlarını doldurur inek, koyun, bağ bahçe işleriyle eteklerinde birkaç çocukla ömürlerini doldururlar ha diyeceksiniz ki burada tanıştığı gençle evlendğinde hayatı çok mu farklı olacak?

Evet belkide olmayacak ama hayatının en azından bir döneminde beğendiği ve beğenildiği bir adam tarafından sevdalık yaşamanın mutluluğuna erişecekler.bizler burada kafamızda bin tane tilkiyle satranç oynar gibi yıllarca süren ciddi(! )ilişkiler yaşarken onlar belkide bir kaç aylık katıksız ilişkiler yaşayacaklar ve hayatlarında ki onca sorumluluk arasında o günlerini düşünüp yüzlerine kocaman bir gülümseme katacaklar.

İlişkiler adına ne kadar uzun kafa yorarsanız yorun,yine de kumar.. yıllarca tanıyarak evlendiğiniz eşinizi tek bir hareketiyle hiç tanımadığınızı farkedebiliyorsunuz,belki de eş seçmek için doğru yol bu yoldur.. Ne dersiniz?

-kani-

15 yorum:

bi dost dedi ki...

birini seversem, sırf görücü usulü daha iyi diye ondan tabi ki vazgeçmem ama, genel anlamda görücü usulünün daha sağlıklı olduğunu düşünenlerdenim.. :) tabi herkes net olursa..

Böcek dedi ki...

şaşırmışlar başka bişi diil kanicim..
baksana televizyondaki izdivaçlara..kuyruğa oralarda da giriyorlardır eminim..
hayır bir de gidiyorum 10gün içinde izmit e merak ettim şimdi:PpP

K®HAN dedi ki...

doğru yöntem hangisi bilmem ama
doğru zaman,
bulunmaz hint kumaşını bulduğunu sandığın andır.
ve yanıldığını anlayıncaya kadardır.

zeki biriysen, elini çabuk tutmalısın.
saftriksen, çok şanslısın.
o da karşındaki uyanıncaya kadar sürer.
:)

K®HAN dedi ki...

bayramı da unutmayalım. mübarek olsun.

DuruButik dedi ki...

haberi okuyunca yurdum insanı dedim:)
ama belkide onların evliliği daha kalıcı ve mutlu oluyordur.bizim istemeyeceğimiz bir hayat olabilir.ama mutluluk sahip oldukların değil insanın kendisiyle alakalı olduğu için mutlu olabileceklerini düşünüyorum.
günümüzde aşık olup aylarca hatta yıllarca çıkıp maddi anlamda bi çok şeye sahip olarak evlenip çok çabuk yıkılan bi sürü evlilik var.
yani bir bekar olarak endişe duymuyor değilim :)
Allah'tan hayırlısı...
sevgiler...

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
cigarette smoking man dedi ki...

seneye bayram tatilini geçireceğim memleketi buldum.

ella dedi ki...

amanın... otuziki yıldır bu şehirde yaşıyorum, böyle bir haberi sizden duymak kısmetmiş demek ki. bunu ilk defa duydum. vallahi kaçırmışım ben treni, ne nedir başka :))

böcük dedi ki...

bizler burada kafamızda bin tane tilkiyle satranç oynar gibi yıllarca süren ciddi(! )ilişkiler yaşarken onlar belkide bir kaç aylık katıksız ilişkiler yaşayacaklar ve hayatlarında ki onca sorumluluk arasında o günlerini düşünüp yüzlerine kocaman bir gülümseme katacaklar.


bu satırlarının altını çızıktırdım prenses, çok haklısın :)


Eğer hani olurda doğru yolu bulursan bana da haber eder misin :)

Adsız dedi ki...

seneye kesinlikle bende orda olacağım, iyimiş valla :P

Pilli-Cadi dedi ki...

tamam buldum hazir sevgiliden ayrilmisken zaten bundan sonra cok uzun bir süre baskasinin olmicani düsünürken yasim geldiginde kismetimi beklicem evde süzüm süzüm süzülerek ve nazlanarak ahahahah:D

yazi güzeldi üfürügün kanisi:)

gercekten belki de onlar bizim binbir zorlukla yürüttügümüz belki icimizde arasira art niyet tasidigimiz iliskilerimizin sonunda ulastigimiz evliliklerden daha mutlu bir evlilik sürecekler

pRncfRn dedi ki...

Yok artık ya ne bu böyle? Modern görücü sistemi mi?

41 kitchen dedi ki...

bizler burada kafamızda bin tane tilkiyle satranç oynar gibi yıllarca süren ciddi(! )ilişkiler yaşarken onlar belkide bir kaç aylık katıksız ilişkiler yaşayacaklar ve hayatlarında ki onca sorumluluk arasında o günlerini düşünüp yüzlerine kocaman bir gülümseme katacaklar.
Bittim bu cümleye=)) Gerçekten de şehirlerde, metropollerde yaşamanın insanı cezbeden bir tarafı oldu yıllarca...Ama işin rengi biraz değişiyor sanırım. Şehirler oyuncu, samimyetsiz insanlarla doldu. Masumiyet kayboldu. Şimdi seçme şansım olsa orada yaşamak isterdim=)

Adsız dedi ki...

bi dost;
aynı fikirdeyim hatta ciddi ciddi görücü uslü evlenmeyi dilerdim Allahtan genç kızken(16-17 yaşlarımda) şimdi kartlamış değilim yani;)
Böcek;
aa 10 gün geç olur keşke bir kaç gün önceden gitseydin bir taşla iki kuş vurmuş olurdun:))
korhan;
nekadarda doğru bir yorum bayıldım bu cümleye ah o bulunmaz hint kumaşları ahh!
seninde geçmiş bayramını kutlarım bu arada:)
DuruButik;
bende 8 sene beraberlik yaşayan ve ayrılan ardından 2 ay içinde başka birileri ile evlenen bir çift tanıyorum çift tanıyorum mesela
Allah herşey,n hayırlıısnı nasip etsin demekten başka bir şey diyemiyorum..
magnum opus;
kesinlikle aynı fikirdeyim;)
owl;
insan bilmez mi yaşadığı şehirde ki böylesine güzide etkinliği ilahi sen;)
böcük;
yazıyı ben yazdım ama olsun satırlarda anlatmak istediğimin anlaşılması beni çok mutlu ediyor
nalan;
bu haberden sonra izmit turiziminde patlama yaşanabilir:)
Pilli Cad;
beğenmene sevindim cadı
ilişkiler öyle sınırda yaşanıyor ki arkasına yaslanıp tadını çıkaran çok az insan tanıyorum biliyormusun
pRncfRn;
bir nevi öyle de denilebilir;)
Htc;
beğenmene sevindim aslında sorun metropollerden de değilde insanların tabi olmaya pek hevesli olduğu modernizme dayanıyor sanırım
üfürüktenprenses;
yazıyorum okurlarına cevap kızma bana sinirlenme yazını görür görmez eve koştum yorum yazdım
geç kalan cevaplara gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederim.

Üfürükten Prenses dedi ki...

kanim:bugün çok gergindim ya o yüzden öyle bişi yazdım galiba sana da,böhüüü :(

Related Posts with Thumbnails