Tiramisu,Sevgili,Arog,Discorium,Mandalina

20 Aralık 2008
uzun bir ara verdim istemeden.. yine tatil moduna girdim,o yüzden ortaya karışık birşeyler yapayım dedim.. önümüzdeki hafta rutin yazı akışımız devam edecek.. yazmaktan öte,sizleri okumayı çok özledim..


Tiramisu

Tiramisu yaptım.. ilk kez yaptım hep dışarda yerdim.. çok da sevmezdim ama kendim yaptım diye midir nedir ço sevdim bu sefer.. bir de zat_ı muhterem'e yaptım,ondan belki sevgimi kattım içine ehi ehi :P tarifini netten bulduğum için bütün tarifleri karıştırmak suretiyle yaptım..size de bu yöntemi tavsiye ediyorum orjinal bişey oldu bence..




kek:bildiğiniz pandispanya,yani yoğun olmayacak hamuru,en azından benim damak zevkime göre.. ben yoğun kakaolu tercih ettim yine zevkime göre.. bir de kek olabildiğince ince olmalı bence,benim ki istediğimden daha kalın oldu..


krema: işin asıl önemli kısmı burası.. 4 bardak süt,3 yemek kaşığı un,4 yemek kaşığı şeker pişiriliyor.. kıvamı istediğimiz hale gelince ılımaya bırakılıyor,yalnız benim gibi ocağın altını işgüzarlık yapıp çabuk pişsin diye çok açmayın,yoksa unlar topaklanabilir.. bu açıdan sorun yaşadım biraz... krema soğuduğunda için krem şanti koyuyoruz bildiğiniz toz halini.. bir de labne peyniri ekliyoruz yarım paket yani 100 gr.. bunları karıştırıyor ve tiramisumuzun kremasını elde ediyoruz..


keki ikiye bölüyoruz.. iç taraflarını şekerli filtre kahvemizle ıslatıyoruz.. ne kadar bol olursa daha iyi oluyor bence bir de kek kalınsa.. daha ıslak olmasında fayda var.. ardından araya kremayı sürüp üstüne de kekin üst kısmını kapatıyoruz,hoop dolaba atıyoruz.. soğusun diye..

aslında içine koyduğunuz kremayı üstüne de sürebilirsiniz ama ben az yapmıştım,beyaz kremaya karşı biraz önyargım var.. üstüne çikolata sosu yaptım ,onunla kapattım.. böyle de güzel oldu. biraz tiramisu formundan çıktı ama olsun..

süslemek için bişey almamışım unutmuşum,zat_ı muhterem'in de mutfak malzemeleri sınırlı malum.. bende sırf renk olsun diye üstüne limon kabuğu rendeledim :P idare edin..


Sevgili..

sevgili,sevgili:


seni çok özlemişim,sen ne güzel kokuyormuş,ne güzel gülüyormuşsun.. bir kaç post önce seni boğarak öldürme planlarım vardı,iyi ki yapmamışım.. yoksa kimin gözlerine bakıp kendi gözlerimi görecektim? bunalıma girmek üzeresin diye idare ediyorum ama az kaldı psikopatolmuşişsizendüstrimühendislerineişbulalım.blogspot diye blog kuracağım sevgili.. artık azıçoğu bırakıp bir işe gir sevgili.. öpüyorum gözlerinden..

Arog

nihayet gittim,bişey de kaybetmedim.. hatta medayadaki bloglardaki internetteki o linç kampanyasına da anlam veremedim.. arog'a gidip bu filmden türk siyasi hayatı adına kuramlar bekleyenler veya dini değerlerin sosyal hayata etkileri üzerine bir deneysel yapıt bekleyenler elbette beğenmemiştir,yani hayatın anlamını bekliyorlardı,anlamadım.. ne berbattı diye yerin dibine sokmaya gerek var ne de muhteşemdi gülmekten yediğim patlamış mısır kustum diye hayıflanmaya.. komedi filmi.. güldüm ,bitti..



Discorium

uzun zamandır gerginlik içindeydim.. zat_ı muhterem hala öyle.. ikimizde bunaldık,hatta birbirimizi de bunalttık.. biraz eğlenmeye ihtiyacımız var.. ben gece eğlencelerinden pek keyif alan biri değilim aslında,canlı müzik kıvamında biriyim öyle anlatayım.. ama bu gece Discorium'da olacağız.. orada olacaklar olan varsa yakama gül mül bişey takayım :P birbirimizi bulalım,blog kardeşliği :)


Mandalina

günde yaklaşık 2 kilo yiyorum,ağzımda bıraktığı o acı tatlı garip tada hastayım.. canlı gibi yahu.. mesela elma ölmüş mevye,ama mandalina canlı meyve! bir de mandalina ile kafayı öyle çok bozdum ki,dün iltifat ettim zat_ı muhterem'e senin dudağın mandalina dilimine benziyor diye:P adam teşekkür mü etse ne yapsa bilemedi.. güzel yani öyle mi dedi,hıı hıı güzel dedim :) hayal edin lütfen sizce de mandalini dilimi şeklinde bir dudak güzel değil midir?


Görüşmek Üzere..

22 yorum:

Ukturk dedi ki...

Prenses gözümüz yollarda kaldı ya:P:p Hem yeni tema yaptık sana yoksun ortada (kafiyeye bak sen:P:P)

kırmızılı dedi ki...

önceliklen 100.izleyicim olduğum için büyük ödül istiyom :D:D

yemesekte resmini gördük anladık güzel olmuş:D
ellerine sağlıkkkk

Unknown dedi ki...

O da bişey mi benimkinin dıdakları angelina Jolie dudakları gibi :))) günde 2 kg. hmm iyiymiş :)) C vitamini zehirlenmesi yaşama ama sonra :pPp

Üfürükten Prenses dedi ki...

@ukturk: yeni temamı!!!
aaa çok merak ettim yahu,hemen iletişime geçmemiz lazım :P

@kırmızılı:büyük ödülün var..ne istersin benden söyle,yapıcam 100.
izleyicim!!

teşekkür ederim..

@çileklisüt:ya bi de diyet için ideal.. yemiyorsun çünkü tok tutuyor..zehirlenilir mi yahu? var mı öyle bişi?

insomniac dedi ki...

yorum yok :(

Robin Goodfellow dedi ki...

hoşgeldiiiin
tiramisuya bayılırım,mandalina yiyemem bi tek işte yiyebiliyorum ama o beyaz şeyleri nefis
arog u ben de beğendim yahu
sevgiliye destek olmak evet böyle zamanlarda şart prenses
haydi bakalım eller hayava:)

Pilli-Cadi dedi ki...

prenses ben de bir ara deli gibi mandalina yiyodum cünkü mideme tek dokunmayan meyve. ama sogudum ben böyle bi insanim iste.

vayyy tiramisu:D sen de mutfak isine elini attin demek:) ellerine saglik canim cok güzel görünüyor. ama rakip istemem ona göre (dil cikaran smiley) :D

Üfürükten Prenses dedi ki...

@kırmızılı: bir izleyicimiz ,yine onu izlemediğim için muhtemelen beni terketti.. bu nedenle 99. oldun yine bu nedenle ödülüne el koydum ehi ehi :P

@insmoniac:niye üzüldün tiramisu mu kötü duruyor?

@puck:bütün yazıyı özet geçmişsin şekerim.. eller havaya :P

@cadım: senin alana girmem cadıcım.. ben böyle ayda yılda bir işte göz boyamaca .. zat_ı muhterem'e hava olsun diye :P

bi dost dedi ki...

eline sağlık prenses:) ben de tiramisuyu portakal ağacındaki tariften yapıyodum. güzel oluyo; fakat kendi yaptığımdan başka hiç tiramisu yemedim hayatımda, o yüzden daha güzelleri var mıdır bilemiyorum :D

arog'a hala gitmedim ya merak ediyorum çok. cem yılmaz varsa kötü olabileceğine de inanmıyorum ayrıca.

41 kitchen dedi ki...

ben de tiramisu yapmayı planlıyordum bu aralar, bunu okuduğum iyi oldu:Pp canım hep böyle güzel olsun sevdiğinin yanındaki dakikalar inşallah. Akşam güzelce eğlenmene bak=) mandalina benzetmesi de süper çilek duduak duymuştum da mandalina duymmıştım ama iyi oldu duyduğum:Pp Özletme...

Jojee dedi ki...

tiramisu bende pek sevemiyorum ama senin yaptığını yemek vardı:)
sevdiğinin kokusu hep güzel aslında ama hayat akımından bazen koklamayı unutuyoruz:(
arog a bende gidicem inş. geçen gün gitmeye kalktım bitmiş biletler millet kaçta gidiyor bilet almaya anlamadım:)
Mandalina dudak güzeldir:))Bence güzel hiç deilse:)Dolgun dudak olduğum için torpil mi geçtim bilemedim:)

Primarima dedi ki...

Hoşgeldin fazla ara verme özleniyorsun :)
Mandalina bende bu sıralar çok fazla yiyorum ,iyide yapıyoruz bol bol vitamin işte.Bundan sonra mandalina yerken aklıma geleceksin...mecburen.Mandalina ve dudak ikilisi :) düşünüyorum ama olmuyor en iyisi bir mandalinaya bakmak ve öyle düşünmek.

iyi eğlenceler...

ella dedi ki...

tiramisuya bayılırım, çok sevdiğim bir tatlıdır kendisi ama mandalinayı hiç sevmem. ikisini bir arada görünce şaşırdım. arog hakkında pek fikrim yok daha seyretmedim. önümüzdeki bir yıllık planımda var inşallah.

Ukturk dedi ki...

Prenses msn nini açsan iletişime geçeceğiz ama cık cık:P:p

MELİS dedi ki...

Prenses ellerine sağlık,vitamin
depolayalım..kalori değil:-))
İyi haftasonları ve SEVGİLER..
Melis

sinderellaaa dedi ki...

Tiramisunu kalın yapman daha iyi olmuş bence.bende evde yapmıştım en son yaptığım 4 katlıydı. keki diş ipliğiyle ne kadar ince kesebilirim diye denemiştim ,zaten ince olan bir keki birde 4 e bölünce yarım cm kalınlığında keklerden oluşmuş bir tiramisuyu hayal et.Allah ım o kremayı sür sür bitmez, ne işkenceydi ama!neyseki tadı güzel olmuştu,ama birdahakine kalın yapıcam dedim ,senin ki tam benim istediğim gibi olmuş eline sağLık.mandalina dudak kısmına gelince,çok harika bir benzetme olmuş:)o kadar mandalina yiyiyorum ama hiç aklıma gelmemişti!bu arada ben özüme dönüş yaptım artık bloğumun ve benim ismim (mandöline)den vazgeçtim herkese hayırlı olsun!:)

insomniac dedi ki...

üzüldüm çünkü ,bir hoşgeldin demeni beklerdim prenses ! tanıyamadın mı yoksa ?

Üfürükten Prenses dedi ki...

@bir dost:portakal ağacı ile ilgili kötü bir anım var.. o siteye göre sütlaç yapmıştım sulu berbat bişey oldu:(

sende tiramisunu yap-koy şekerim görmeden inanmam :P öpüldün..

@htc: bütün güzel dileklerin için çok teşekkür ederim canım.. biliyor musun çilek dudağıda bende senden duydum şimdi :P

@jojee: valla senin dudaklarını hatırladım seninkiler artık mandalina değil,portakal dilimi falan galiba.. maşallah kuzum senin dudakların bir harika! tiramisu yapar umut tepeye yollarım ben :P

@prima rima: inan özlenmekten ziyade özlemek,çok özledim yazdıklarınızı an ve an okumayı.. teşekkürler..

@owl:mandalinayı sevmesende ye canım bence.. arog'un dvdsi çıkar zaten vizyondan gidince alırsın iekerim..

@ukturk:msn'e girincede uzun kalamıyorum ki.. ayy çok merak ettim ya.. anlatsana biraz,ne renk mesela? hakim renk ne temaya. çok anlatma ama :P

@melis: mandalina yiyorum sonra gidiyorum tiramisu yiyorum :( böhüüü
hem c vitamini hem kalori :P

@sinderalla:canım hoşgeldin.. öteki nickte şekerdi.. ama bu da güzel..

tarifine göre tam benim istediğim tiramisu o! bence harika olmuştur. hem dört kat hem o incelik!!
uğraşmışsındır ama ne bileyim benimki biraz pasta gibi oldu üst katı özellile kalın oldu :(

@insmoniac: avatardan tanıdım.. hoşgeldin.. de .. gelen kimseye hoşgeldin partisi yapmadım yahu:)
yani ne bekledin de yapmadım,söyle de yapayım?

Adsız dedi ki...

bende seni okumayı yeni keşfetmiş ve zevk alırken hayırdır dedim ne oluyor :)

Adsız dedi ki...

yok yahu ye sen bana bakma :)) su zehirlenmesi duydum ama mandalina zehirlenmesi duymadım henüz :))

pRncfRn dedi ki...

Herşeyi boşver de, sevgili böyledir işte! :)

Üfürükten Prenses dedi ki...

sevgili böyle birşey haklısın,seviyorum sevgiliyi..

Related Posts with Thumbnails